رشد ۸ درصدی غرق‌شدگی و فوتی‌های ناشی از آن در ۵ ماه ابتدای امسال

تبلیغات بنری


رئیس اورژانس کشور گفت: در پنج ماهه نخست امسال 815 مورد غرق شدگی در کشور به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش 8 درصدی موارد غرق شدگی نسبت به مدت مشابه در سال 92 است.

یورنا به گزارش ویپادا، جعفر میادفر گفت: از 815 نفر غرق شده در 5 ماهه امسال 762 نفر ایرانی و 53 نفر معادل 7 درصد از کل غرق شدگان اتباع سایر کشورها هستند : “خوشبختانه 336 نفر از آنها غرق شدند.” این افراد پس از نجات در اورژانس قبل از بیمارستان مداوا شدند و متاسفانه 479 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به افزایش 8 درصدی تلفات غرق شدگی در 5 ماهه نخست امسال، از کاهش 30 درصدی موارد غرق شدگی در سواحل دریا خبر داد و گفت: 80 درصد غرق شدگان و 86 درصد کشته شدگان را تشکیل می دهند. مردان بیشترین موارد غرق شدگی در رودخانه ها، سواحل دریا و استخرهای کشاورزی ثبت شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور به روش های پیشگیری از جمله آموزش شنا، کمک های اولیه، درخواست کمک، تماس با ۱۱۵، جلوگیری از غرق شدن قربانی در آب، نجات غریق، خارج کردن فرد غریق از آب و شروع عملیات احیا اشاره کرد. . این عملیات به عنوان زنجیره نجات غریق بیان کرد: بیشترین آمار غرق شدگی امسال در کشور در تیرماه و بیشترین آمار روزانه غرق شدگی در 26 تیرماه با 28 مورد بوده است.

به گفته وی، استان های مازندران با 87 مورد، فارس با 70 مورد و بوشهر با 58 مورد بیشترین تعداد غرق شدگی را شاهد بوده اند و بیشترین افزایش غرق شدگی در سال جاری در پنج ماهه نخست امسال مربوط به استان های فارس و سیستان و سیستان است. بلوچستان. استان های گلستان، قزوین، مازندران و خراسان نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی را شاهد بوده اند.

میادفر خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات سامانه پزشکی قانونی از ابتدای سال 1383 تا پایان سال گذشته، 20 هزار و 555 نفر معادل حدود یک هزار و 822 نفر بر اثر غرق شدگی در محیط های آبی کشور جان خود را از دست دادند که این بیشترین میزان است. تعداد ثبت شده در سال 2018 با 1275 نفر و کمترین تعداد ثبت شده در سال 2014 با 879 نفر بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور غرق شدگی را سومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث غیرعمد در جهان دانست و گفت: غرق شدگی بزرگترین خطر در فصل تابستان به ویژه برای نوجوانان و جوانان است. به طور متوسط ​​سالانه حدود 236000 نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست می دهند و بیشترین گروه قربانیان غرق شدگی را کودکان و مردان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: خلیج فارس با 84 مورد و دریای خزر با 80 مورد بیشترین موارد غرق شدگی در سواحل دریا بوده اند. استان های خوزستان (25 مورد)، آذربایجان غربی (24 مورد) و گیلان (18 مورد) نیز شاهد بیشترین تعداد غرق شدگی در رودخانه های کشور بوده اند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *