رشد پنج برابری مراکز سلامت روانی و اجتماعی سراج در کشور

تبلیغات بنری


رئیس دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: تعداد مراکز بهداشت روانی و اجتماعی در السراج در کشور پنج برابر شده است.

یورنا- بر اساس اطلاعیه ویپدا، حامد مصلحی، مدیرکل دفتر سلامت روان اجتماعی و درمان اعتیاد وزارت بهداشت گفت: مراکز سلامت روانی و اجتماعی یا سراج واحدهایی هستند که هدفشان ارتقای کمی و کیفی خدمات است. خدمات سلامت روانی و اجتماعی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی است و هدف از نهادینه‌سازی آن، ایجاد آن در جامعه است و به ارتقای سلامت و کیفیت زندگی مردم و رضایتمندی مراجعان، بیماران و خانواده‌های آنان کمک می‌کند. .

وی بیان کرد: اختلالات روانی و ارائه مداخلات سلامت روان بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی از مهمترین دغدغه های وزارت بهداشت در دولت شهید رئیسی است.

وی ادامه داد: از این منظر الگوی مراکز خدمات بهداشت روان اجتماعی پیشرفته (CMHC) در دنیا، در کشور و بر اساس فرهنگ ملی تحت عنوان مراکز السراج به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مصلحی تاکید کرد: راه اندازی این مراکز به تکمیل چرخه خدمات سلامت روان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با آن و افزایش رضایتمندی مراجعین، بیماران و خانواده های آنان کمک می کند. خدمات این مراکز در بخش های اجتماعی و افراد ضروری و بر اساس رویه های بین بخشی طراحی شده و رایگان است.

مدیرکل دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت تصریح کرد: تقویت و توسعه 5 برابری مراکز السراج در سراسر کشور با ابلاغ رئیس جمهور شهید از جمله اقدامات تحول آفرین معاونت بهداشت در حوزه سلامت است. بهداشت روانی و اجتماعی که در مرحله تاسیس 100 واحد است و توسط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و دارای اعتبار وزارت بهداشت پیشنهاد شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در آینده برای هر شبکه بهداشت و درمان و یا مرکز بهداشتی درمانی در شهری با جمعیت بالای 250 تا 300 هزار نفر باید واحد سراج با اولویت مناطق کم برخوردار و محروم تشکیل شود. باشگاه خبرنگاران جوان: افزایش ارائه خدمات تخصصی بیماران اعصاب و روان نسبت به سال گذشته و ارائه خدمات حمایتی از بیماران اعصاب و روان نسبت به سال گذشته دو برابر شد.

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *