رشد بیش از ١٠٣ درصدی تولید واگن باری نو در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تولید واگن های باری جدید در دولت سیزدهم گفت: در این دولت ۳ هزار و ۹۹۰ واگن باری به شبکه ریلی کشور اضافه شد.

یورنا میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در نشست خبری با اشاره به افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر از طریق راه آهن گفت: در سال های 1400 و 1401 با کاهش شیوع کرونا، حمل و نقل مسافر روندی افزایشی داشت به طوری که با جابجایی 29 میلیون و 700 نفر در سال 1401 هجری قمری، تاریخ راکد شد: تعداد مسافران در سال 1402 هجری قمری به بیش از 31 میلیون نفر رسید.

وی افزود: مجموع ناوگانی که در دوره 33 ماهه دولت سیزدهم توسعه یافت، بالغ بر 4 هزار و 247 دستگاه بود که 3 هزار و 990 دستگاه جدید باری تولید داخلی با کمک بخش خصوصی به شبکه اضافه شد که بیش از 103 دستگاه است. نرخ رشد تولید خودروهای جدید در دولت سوم نسبت به مدت مشابه دولت قبل.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای اتصال شبکه های بزرگ، 3 شرکت فولاد عرفه قندل سازی در مهاباد، سایپا سیترون کاشان و غیره را به خطوط ریلی متصل کرده ایم و محصولات این شرکت ها از طریق ریل حمل می شود. . .

صالحی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم با کاهش تصادفات ریلی مواجه بودیم، گفت: تا سال 1388 هر سال 238 تصادف رخ می داد و با کاهش تصادفات توانستیم در سال 1402 به 184 حادثه برسیم.

مدیرعامل سازمان راه آهن با اشاره به تقاطع های همسطح با جاده ها گفت: با پیگیری های انجام شده 57 تقاطع حادثه خیز را به تقاطع غیرهمسطح تبدیل کرده ایم.

وی همچنین به ممنوعیت کامل خودروهای بدون ترمز در این دولت اشاره کرد و افزود: حدود 9 میلیون و 600 هزار خودرو در این دولت ترمز دارند.

صالحی گفت: برای اولین بار در تاریخ راه آهن کشور سال گذشته بیش از 800 واگن کود پتاس از بندر روسیه به طول 4800 کیلومتر بارگیری و به بندرعباس منتقل شد و برای اولین بار است که این خط استراتژیک توسط راه آهن بارگیری شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تایید کرد: در خردادماه 79 واگن زغال سنگ از روسیه بارگیری شد و در ابتدای تیرماه 60 واگن دیگر در حال ترانزیت است و در مجموع 139 واگن از روسیه به هند ارسال می شود مدت زمان حمل کالا کمتر از 5 روز است.

وی با اشاره به حمل‌ونقل بین‌المللی بار در دولت سیزدهم، گفت: مجموع حمل‌ونقل بین‌المللی بار در دولت سیزدهم 9.4 میلیون تن بوده که نسبت به رقم 7.4 میلیون تنی دولت قبل 24 درصد رشد داشته است.

صالحی با بیان اینکه ساخت این دو خط از جهات مختلف در دستور کار قرار گرفت، گفت: از بسیاری جهات که ساخت خط دوم بسیار سخت بود، با تلاش کارشناسان راه آهن و گروه بازرگانی این امر انجام شد. . – خطوط صنعتی و مسافربری به طول 800 کیلومتر.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *