رتبه اول تاثیرگذاری را در بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه جهان داشتیم/ افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در زمینه آموزش علوم پزشکی جزو بهترین کشورهای جهان هستیم، گفت: در بین 101 دانشگاه از 96 کشور، رتبه اول اثربخشی را به خود اختصاص دادیم.

یورنا _ عبدالرضا بازوکی امروز 31 مرداد 1403 هجری شمسی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگاران غزه گفت: بهداشت و آموزش برای جامعه بسیار مهم است و در رشته آموزش علوم پزشکی و با حضور سازمان های بین المللی و معرفی روش های نوین در بین کشورهای برتر جهان قرار گرفته است بررسی های جهانی نشان می دهد که ایران پس از آمریکا و چین یکی از سه کشور ارائه دهنده مقاله در زمینه درمان چاقی است. . .

وی با اشاره به اینکه بر اساس طبقه بندی تایمز از مجموع 1101 دانشگاه دنیا از 96 کشور رتبه اول را از نظر نفوذ کسب کردیم، ادامه داد: در برخی موارد به دلیل تحریم ها قادر به انتشار مقاله نیستیم اما به سلامت مردم در این زمینه نیز افتخار کردند، در زمینه هوش مصنوعی نیز اقدامات خوبی داریم و دانشگاه علوم پزشکی ایران توانسته اقدامات موثری در زمینه هوش مصنوعی انجام دهد و زمانی که من مسئولیت آن را بر عهده گرفتم. دانشگاه علوم پزشکی ایران، علاقه به هوش مصنوعی را در میان هفت برنامه خود قرار دادم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سلامت برای مردم بسیار مهم است، افزود: مردم مسائل مربوط به تب دنگی و همچنین اپیدمی کرونا را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه اطلاعات به درستی و به صورت یکسان ارائه می شود. به موقع افرادی هستند که نقش مهمی در ارتقای سلامت دارند و باید مردم را از دستاوردهای خوب در این زمینه آگاه کرد.

باسوکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی گفت: در دولت سیزدهم سرمایه گذاری در زیرساخت ها انجام شد و بیش از 17 هزار تخت بیمارستانی در این دولت افتتاح کردیم که اقدامی نادر است و با این اقدامات 12 درصد بیمارستان را در اختیار داریم. ظرفیت تخت در کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از زیرساخت ها در حوزه سلامت فراهم شده است که به سلامت کل جامعه کمک می کند، تصریح کرد: در حوزه فناوری نیز از رتبه یازدهم به رتبه پنجم رسیدیم. 3 سال.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به حضور 3200 سرباز دانشگاه ما در مراسم اربعین سال گذشته گفت: امسال باید آماده خدمت رسانی به 5 میلیون زائر باشیم. در همایش اربعین که با حضور بیش از 40 استاد دانشگاه از 13 کشور جهان برگزار شد، بسیاری از موضوعات مرتبط با سلامت زائران مطرح شد.

بازوکی ادامه داد: وی ادامه داد: درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران در ستون 1092 کشور عراق افتتاح می شود و خدمات سطح دو ارائه می کند. یک تیم 20 نفره نیز امروز به مرز مهران اعزام می شوند.

افتتاح 2 اقامتگاه برای زوج های متاهل

عبدالوهاب برادران، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این جلسه گفت: در این دانشگاه 11 هزار دانشجو داریم و تلاش کردیم اقدامات موثری انجام دهیم که یکی از آنها افتتاح دو خوابگاه برای متاهل ها بود، در حالی که قبلا وجود داشت. 8 خوابگاه برای متاهل ها که اکنون 40 واحد داریم و در تلاش هستیم این روند را ادامه دهیم و 90 واحد دیگر به این ظرفیت اضافه کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه وام بورسیه و سپرده مسکن نیز ارائه می کنیم و دانشجویی در این زمینه در صف باقی نمانده است، ادامه داد: با توجه به تمرکز شدید بر هوش مصنوعی، مقدمات استفاده از هوش مصنوعی را فراهم کرده و سعی در بهبود آن کرده ایم. ارائه غذا، اسکان و ایاب و ذهاب به دانش آموزان به صورت مجازی برای تسهیل کار آنها.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ما یکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه تغذیه هستیم، تصریح کرد: برای صرفه جویی در غذا نیم کلیک اضافه کردیم و اگر دانشجو غذا را ذخیره کند و از آن استفاده نمی کند، پیامک اخطاری دریافت می کند و برای بار سوم باید کل هزینه را پرداخت کند و با این اقدام ماهیانه 400 میلیون تومان صرفه جویی شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت اسکان دانشگاه ما 3000 نفر با حدود 1500 دختر و 1500 دانشجوی پسر است، افزود: سعی کردیم هیچ دانشجوی دختری را بدون مسکن رها نکنیم.

اعزام تیم 20 نفره به مرز مهران

در این جلسه علی مشکی معاون پزشکی این دانشگاه از اعزام تیمی 20 نفره به مهران که پرترددترین مرز است خبر داد و گفت: این افراد در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواهند بود. . این شامل 3 تا 4 پزشک از جمله جراح مغز، متخصص مغز و اعصاب، متخصص طب اورژانس و متخصص داخلی خواهد بود.

وی همچنین از اعزام تیم دوم در هفته آینده خبر داد و افزود: در عمود 1091 در مسیر نجف به کربلا درمانگاهی برای ارائه خدمات سرپایی شامل ویزیت و غربالگری داریم.

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 100 نفر شامل 25 پزشک، 25 پرستار و سایر کادر پشتیبانی در این مرکز خدمات ارائه می کنند، ادامه داد: از 4 مرداد تا 15 شهریور در این مرکز خدمات ارائه می دهیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *