راه غلبه بر مشکلات ایجاد انسجام و ارتقای کارآمدی نظام اداره کشور با روش‌های علمی است

تبلیغات بنری


این پزشک گفت: راه حل برون رفت از مشکلات در وهله اول تلاش برای ایجاد انسجام، همدلی و وحدت و در گام بعدی ارتقای کارآمدی نظام مدیریتی کشور با استفاده از روش های علمی و تجربه است.

یورنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مزکیان در نشست نمایندگان اهل سنت در شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت هماهنگی، انسجام، وحدت و همکاری همه توانمندی های لازم برای حکمرانی خوب و پیشبرد امور کشور را ضروری دانست. با مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و دیگر ارکان نظام، تلاش برای ارتقاء و ارتقای کارآمدی برنامه ها و اسناد در اولویت دولت چهاردهم قرار گرفت.

رئیس جمهور ناکارآمدی و عدم کارآمدی را یکی از مشکلات ساختار نظام اداری در کشور برشمرد و گفت: راه حل برون رفت از این معضل تلاش برای ایجاد انسجام، همدلی و وحدت در وهله اول و در مرحله بعد است. گامی برای بهبود کارآمدی نظام مدیریتی کشور با روش علمی و تجربه.

وی با اشاره به نظرات مختلف، متفاوت و حتی متناقض از نقاط مختلف کشور گفت: در بحث رسیدگی به مسائل کشور بر مشورت و بهره گیری از نظر جمعی از کارشناسان و نخبگان هر کشور تکیه می کنیم. . در حوزه و همچنین در آرایش دولت، افراد معتقد به انسجام و هم افزایی در استفاده از همه ظرفیت های کشور را در اولویت قرار دادیم و در گام بعدی مطیع نظر جمعی مجلس خواهم بود. یک شورای راهبری چون معتقد به مشورت و بهره مندی از نگاه جمعی هستم.

وی یکی از دلایل عدم تحقق اهداف مورد نظر اسناد مبدا کشور از جمله سند چشم انداز را عدم علاقه به ایجاد وفاق و انسجام در دستگاه اجرایی و اداره کشور در محور میهن ملی عنوان کرد. اهداف کلی، بی توجهی به وظایف این اسناد در میان اختلاف نظرهای سیاسی: تلاش می کنیم با انتخاب افراد دارای تجربه، توان و سوابق مرتبط، در مسیر حل مشکلات و پیشرفت کشور حرکت کنیم.

رئیس جمهور همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت ساماندهی مبادلات مرزی به عنوان یکی از محورهای اصلی سخنان ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: معتقدیم ساماندهی مبادلات مرزی و بهره برداری از مرزها به عنوان یک فرصت یکی از محورهای اصلی سخنان ارائه شده در این نشست است. راه های موثر خروج و خنثی سازی تحریم های اعمال شده علیه کشور.

این جلسه با حضور 18 نفر از نمایندگان مناطق اهل سنت شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سخنان و شخصیت رئیس جمهور موجب افزایش امید و دلگرمی در جامعه شد، مهم ترین دغدغه ها و مسائل رای دهندگان خود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اهمیت به کارگیری افراد توانمند و با تجربه فارغ از عقاید، نژاد و مذهب با در نظر گرفتن نظرات نخبگان و ساکنان محلی و بکارگیری آنان در اداره کشور در مناطق مختلف و ضرورت ساماندهی موضوع مهم مبادلات مرزی. فعالیت مرزنشینان در این منطقه یکی از مهمترین معیشت آنان و تسریع در اجرای پروژه های زیربنایی استان سیستان و بلوچستان به ویژه طرح های توسعه بندر چابهار و در نظر گرفتن سهم مناسب برای این استان است. در طرح تامین آب دریای عمان و ایجاد بستر گفتگو و تفاهم بیشتر بین اقوام مختلف کشور، مهمترین دغدغه ها و مطالبات مطرح شده در این نشست از سوی پزشکیان بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *