راهکار‌های عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان»

تبلیغات بنری


«انارستان» در فصل جدید خود با محوریت طب سنتی راهکارهای عملی برای زندگی سالم و مقابله با بیماری ها را با حضور متخصصان این حوزه ارائه می کند.

یورنا – به گزارش روابط عمومی و رسانه های نوین معاونت سیما؛ انار پیش از هر چیز نام خود را مدیون طب سنتی است، میراث بی‌پایان غنی طب سنتی که بیشتر آن به تمدن ایرانی بازمی‌گردد. طب سنتی ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و بسیاری از خانواده ها آن را می شناسند و آن را در فرهنگ و آیین های خود می شناسند. این برنامه آنها را تکمیل می کند و قسمت های فراموش شده را بازیابی می کند.

سعید سراج تهیه کننده برنامه «انارستان» در این خصوص گفت: در طب سنتی ایرانی اسلامی شاخه های علمی مختلفی در کشور وجود دارد که هر کدام با وجود تفاوت های علمی، با انگیزه و قدرت به فعالیت های پژوهشی و سلامت محور می پردازند. آنها همچنین به موفقیت های بی شماری دست یافته اند.

ما در انارستان سعی می کنیم با بهره گیری از تجربیات و اطلاعات اساتید مورد اعتماد و آگاه طب سنتی، ایرانی و اسلامی، برداشت منفی برخی افراد از طب سنتی را اصلاح کنیم.

تهیه کننده «انارستان» درباره فصل جدید این برنامه گفت: در این فصل مهمانان برنامه تغییر کرده اند. از متخصصان طب سنتی سراسر کشور دعوت کرده ایم تا مردم و علاقه مندان را در مورد طب سنتی، استفاده از داروهای سنتی و داروهای گیاهی و مسائل مربوط به آن آگاه کنند.

سراج افزود: برای تخصصی شدن موضوعات برنامه، هر روز را به یکی از موضوعات این علم اختصاص دادیم. شنبه ها استانداردهای تغذیه سالم در طب سنتی و تغذیه سالم در «انارستان» مطرح می شود. روز یکشنبه موضوع طب تلفیقی و روز دوشنبه منشا بیماری های مختلف و روش های درمان آن ها مطرح می شود.

«انارستان» هر سه شنبه به بحث آزاد می رود. موضوعاتی مانند معماری، نقش رنگ ها، موسیقی درمانی، نوع و کیفیت پوشش و تاثیر آن بر سلامت روان، گیاه درمانی، خانواده، تولید مثل و سبک زندگی مورد بحث قرار می گیرد. مسائل و بیماری های زنان نیز در روز چهارشنبه مطرح می شود.

تهیه کننده برنامه «انارستان» خاطرنشان کرد: در تحریریه تلاش می کنیم بیشتر به موضوعاتی بپردازیم که بیشتر مورد توجه عموم است و مردم بیشتر به آن نیاز دارند. هر روز یک منشی وجود دارد که در موضوع مورد بحث در برنامه تخصص دارد، یک نوع متخصص طب سنتی.

وی همچنین افزود: در فصل جدید موضوعات برنامه بر اساس نظرسنجی، طراحی و کارشناسان به همراه نظر مردم و بیشترین رای در برنامه ارائه می شود و ارتباط مستقیمی با پزشکانی داریم که در مورد یک صحبت می کنند. موضوعی که مکمل برنامه است.

در این فصل سعی کردیم تعامل با مخاطبان را افزایش دهیم و درخواست بینندگان از طریق فضای مجازی و سامانه پیامکی مورد توجه قرار می گیرد. سه روز در هفته از بینندگان پرسش و پاسخ می گیریم که در برنامه و آنلاین خوانده می شود.

ویدئوهای برنامه و قسمت های جالب نیز در پیام رسان های داخلی آپلود می شوند.

سریال «انارستان» شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 به مدت 50 دقیقه پخش می شود و قرار است تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.

آرمان غفاریان و عترت افشار مجریان برنامه هستند. از دیگر عوامل سریال «رماندوست» می توان به مدیر تولید، آرمان حیدری دستیار تولید و مصطفی قربانی دستیار روابط عمومی اشاره کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *