راه‌های مراقبت و حفظ بهداشت دست‌ها در پیاده‌روی اربعین

تبلیغات بنری


یکی از راه‌های مراقبت و حفظ سلامتی، شستن صحیح دست‌ها برای پیشگیری از بیماری از طریق دست‌های آلوده در مراسم پیاده‌روی اربعین است.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: یکی از عواملی که شما را بیمار می کند دست های کثیف شماست و به همین دلیل رعایت بهداشت دست ها به ویژه در مراسم پیاده روی اربیان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند.

نکات مهم و اساسی:

در طول سفر اربعین، دست های خود را مدام و مرتب با آب و صابون بشویید و دست های خود را به روشی که در زمان اپیدمی کرونا یاد گرفتید بشویید، یعنی دست های خود را کمتر از 20 ثانیه نشویید و سعی کنید تمام انگشتان خود را تمیز کنید.

شیوع بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا و کرونا شایع است، بنابراین از دست دادن و بوسیدن دیگران خودداری کنید.

در صورت امکان از نزدیک شدن به فردی که علائم آبریزش بینی، سرفه یا تب را نشان می دهد خودداری کنید و حتی از دست زدن به لباس یا سطحی که لمس کرده است خودداری کنید زیرا ممکن است چند دقیقه ویروس روی لباس یا سطحی که لمس کرده است باشد. پیش.

اگر از علائم سرماخوردگی رنج می برید، هنگام تعامل با دیگران حتما از ماسک استفاده کنید و سعی کنید مرتب دست های خود را بشویید.

برای حفظ سلامت خود و دیگران به بهداشت فردی توجه کنید.

اگر فردی سرفه مکرر، مداوم و ناتوان کننده دارد باید به مراکز درمانی مراجعه کند و در صورت نیاز به لمس حتما دست های خود را بشویید.

هنگام عطسه و سرفه، بینی و دهان خود را با دستمال بپوشانید، سپس دستمال استفاده شده را داخل کیسه پلاستیکی بیندازید و در کیسه را ببندید و در سطل زباله بیندازید. اگر دستمال ندارید، کف دست خود را جلوی صورت خود قرار ندهید، بلکه بازوی خود را جلوی صورت خود قرار دهید.

قبل از خوردن و آشامیدن دست های خود را بشویید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *