دیدار مقام‎های خارجی با سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست تهران

تبلیغات بنری


سرپرست وزارت امور خارجه و تعدادی از مقامات ارشد شرکت کننده در نوزدهمین اجلاس وزرای امور خارجه در مجمع گفتگوی همکاری آسیایی در مورد موضوعات مورد نگرانی بحث و تبادل نظر کردند.

یورنا- مقامات ارشد شرکت کننده در نوزدهمین اجلاس وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری های آسیایی در حاشیه این دیدار با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و رایزنی کردند.

دیدار دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه با سرپرست وزارت امور خارجه

ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (D-8) که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گفتگوی همکاری آسیایی به تهران سفر کرد. وی در حاشیه دیدار با علی باقری وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار بر لزوم ایفای نقش موثر و نوآورانه سازمان D8 در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری به منظور دستیابی به منافع کشورهای عضو تاکید کرد.

باقری تقویت ارتباط و تعامل سازنده و مکمل این سازمان با سایر سازوکارها و سازمان های مستقل با رویکرد چند جانبه از جمله بریکس، شانگهای و سازمان همکاری های اقتصادی را ضروری دانست و گفت: از دبیرکل انتظار تحرک و پویایی بیشتری داریم. و دبیرخانه کنفرانس سازمان D8 برای همفکری و همکاری مشترک با کشورهای عضو برای دستیابی به اهداف و برنامه های این سازمان.

وی گفت: نشست اخیر وزرای امور خارجه سازمان Die Hecht در استانبول با حضور فعال جمهوری اسلامی ایران که با محوریت تحولات فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه آوارگان غزه برگزار شد، بیانگر این موضوع است. عزم و اراده جدی کشورهای عضو این سازمان و توانایی گسترده آنها برای ایفای نقش در مسائلی که برای جهان و جهان اسلام حائز اهمیت است.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (D-8) نیز در این دیدار از تلاش‌ها و نقش فعال ایران در سازمان هشت کشور و همچنین مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد: نشست تهران نتایج مثمر ثمری در جهت دستیابی به منافع کشورهای عضو خواهد داشت.

وی همچنین به تشریح برنامه های در دستور کار و پیگیری های سازمان دی هاخت به ویژه در حوزه های اقتصادی و مالی، از آمادگی کشورمان برای همکاری و تعامل نزدیک با دبیرخانه این سازمان استقبال کرد.

دیدار و گفتگو نماینده ویژه سلطان نشین عمان با سرپرست وزارت امور خارجه

عبدالعزیز الهنایی نماینده ویژه سلطان نشین عمان که برای شرکت در نوزدهمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو گفت وگوی همکاری آسیایی به تهران سفر کرده است، در حاشیه این دیدار با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. .

ادامه دیدارهای دیپلماتیک سرپرست وزارت امور خارجه

رئیس دستگاه دیپلماسی بر عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای تداوم رویکرد و رویکرد رئیس جمهور و شهید وزیر امور خارجه در پیگیری سیاست همسایگی و توسعه همه جانبه و تعمیق روابط با کشورهای همسایه بویژه کشورهای همسایه تاکید کرد. . سلطان نشین عمان

نماینده ویژه دولت سلطان نشین عمان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در نشست گفت وگوی آسیایی تهران، ضمن تسلیت و همدردی خود با دولت و مردم کشورش به مناسبت این روز، این دیدار را تسلیت گفت. باخت ناگوار رئیس جمهور شهید و وزیر امور خارجه خاطرات خود را بیان کرد و از دیدارهایش با آنها به خوبی یاد کرد.

وی همچنین با ابراز امیدواری از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: دولت و ملت ایران با عبور از شرایط حساس کنونی به توسعه و شکوفایی خود ادامه داده و روابط خود را با کشورهای همسایه و دوست تقویت خواهند کرد.

در این دیدار همچنین درباره برخی موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه های منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

ادامه هید…

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *