دوربین باکیفیت ندارید، ورزشگاه پیشکش/ آوردن قلعه نویی بزرگ‌ترین اشتباه فدراسیون بود

تبلیغات بنری


گفتگو

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: صحبت از ساخت ورزشگاه باکیفیت می شود و می خواهند فناوری VAR را به فوتبال ایران اضافه کنند اما برای اینکه تصاویر تار و تار نبینند در داشتن دوربین باکیفیت مردد هستند.

قاسم دهنوی در گفت و گو با میزان درباره مسابقات قهرمانی فوتبال کشور سپاهان در جام دادگستری گفت: طلبه ها مورایس با توجه به کیفیتی که داشتند، آنها حق قهرمانی در فصل گذشته را داشتند. آنها در فصول گذشته پول زیادی خرج کرده اند و قهرمانی آنها با توجه به منشأ آنها تعجب آور نیست.

او ادامه داد: خانم رفسنجان با راهنمایی محرم نویدکیا او با شایستگی به این مرحله رسیده است. مورائس یک مربی بین المللی است و جای تعجب است که او هنوز در هیچ تورنمنتی قهرمان نشده است. طلای بوشان در دو فصل گذشته پول زیادی خرج کرده است و باید در سطوح بالاتر مسابقات را می برد. اگر پرسپولیس برخی از حواشی را در اختیار نمی گرفت در این مقطع می توانست جلوتر باشد و برخی مسائل از جمله استعفای سرمربی و تغییر کادرفنی باعث ایجاد ناهماهنگی هایی در این تیم شده است.

رسانه ها نقش عمده ای در حاشیه منطقه مغرب دارند

بازیکن پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص انتخاب سرمربی جدید توضیح داد: تا زمانی که سرمربی جدید ارتش سرخ با قطعیت انتخاب نشود، هیچکس نباید در مورد آن اظهار نظر کند. متأسفانه در این مدت رسانه ها درگیر ایجاد حاشیه برای مراکشی ها بودند و این موضوع را هم بازی می کردند. یکی از رسانه ها می گوید این بازیکن می رود، دیگری می گوید این بازیکن می رود و هیچ کدام صحت ندارد و فقط هواداران بودند که از جنگ دو باشگاه ناراحت بودند. مدیران دو باشگاه باید این حواشی را کنترل می کردند و اطلاعات جامعی در خصوص ورود و خروج دو تیم ارائه می کردند. متأسفانه خریدها چه در سکوت خبری و چه در هیاهو، باز هم حاشیه وجود دارد.

بیرانوند دروازه بان سطح بالای فوتبال ایران است و مورد غفلت قرار گرفته است

دهنوی با اشاره به اینکه برانوند دروازه بان اول فوتبال ایران است، گفت: برانوند دروازه بان اول ایران و دارای اخلاق حرفه ای است. در طول دو فصل گذشته، افراد زیادی سعی کردند چهره او را خدشه دار کنند، اما متأسفانه این تقصیر او نبود. برخی از آنها می خواهند به نام و رسوم او آسیب برسانند. باید معرفت داد زیرا او در فصول گذشته برای ماسک های قرمز زحمت کشید و اکنون حق دارد هر چقدر که می خواهد بپردازد. ما باید به خواسته او احترام بگذاریم و اگر می خواهد برود خداحافظی بزرگی کنیم و اگر تصمیم به ماندن داشت از او حمایت کنیم. مشکل ما این است که خیلی زود قضاوت می کنیم و خیلی زود گذشته بازیکن را فراموش می کنیم.

باید مربی بیاورند که به پیشرفت فوتبال ایران کمک کند

وی در خصوص انتخاب مربی خارجی برای سرخ پوشان خاطرنشان کرد: اگر به تصمیمی برای ورود یک خارجی به فوتبال ایران برسند باید به خوبی از کارنامه او مطلع باشم تا برای پیشرفت فوتبال ایران مثمر ثمر باشم. سرخابی ها همیشه به دنبال یک سرمربی درجه یک هستند و این برای آنها خوب است زیرا مدیران دسته دوم و سوم فقط به باشگاه آسیب می رسانند. ماتزاری یک مربی ایتالیایی با سابقه ثابت شده است و به عنوان اولین مربی ایتالیایی قرمزها می تواند خاطره خوبی برای هواداران بسازد اما آنها هنگام امضای قرارداد باید مراقب آینده باشند. آخرین مربی ایتالیایی که به ایران آمد استراماچیونه بود و استراتژی خوبی برای هدایت آبی پوشان داشت اما بلایی که او برای استقلال آورد در هیچ جای دنیا سابقه نداشت. استراماچیونه سرمربی ای بود که در اوج غیبت باشگاه و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال را ترک کرد و هواداران فقط نگران وضعیت او بودند. اگر قرارداد با مربی خارجی خوب و اصولی نباشد همان بلایی که ویلموتس برای ایران آورد تکرار می شود.

ما نه تنها یک دوربین با کیفیت بالا داریم، بلکه زمین را نیز ارائه می دهیم!

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ساخت ورزشگاه و آمادگی برای برگزاری رقابت های آسیایی تایید کرد: ما در ایران ورزشگاه هایی داریم که در بدترین نقطه شهر در حال ساخت هستند. هر کس از جاهای مختلف به این استادیوم ها بیاید ممکن است وحشت کند! از نظر تجهیزات و ساخت شهربازی عموماً از کشورهای دیگر عقب هستیم. صحبت های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون را شنیدم که گفتند باید فناوری VAR را به ورزشگاه بیاوریم. به نظر من ابتدا باید دوربین های باکیفیت وارد کرد و سپس به سراغ مسائل دیگر رفت. فیلمبرداری مسابقات شهری به قدری بی کیفیت است که برای رفع تیرگی مجبور به استفاده از عینک هستیم. در یک برنامه تلویزیونی 50 دوربین با کیفیت صحنه ها را می گیرند، اما در یک استادیوم دوربین ها آنقدر بد است که اگر صحنه حساس و مشکوکی ایجاد شود نمی توان درباره آن قضاوت کرد.

مشکلات فوتبال ما با VAR حل نمی شود

وی در این خصوص ادامه داد: مشکلات فوتبال ما حتی با حضور کمک داور ویدیویی هم حل نمی شود و اندازه برخی از کسانی که نتایج را مهندسی کردند، باقی می ماند. داوران ما آنقدر ناخواسته اشتباه می کنند که فوتبال ما به هم ریخته است و خیلی از تیم ها ناعادلانه قهرمان شده اند یا به دسته های پایین سقوط کرده اند. کمیته داوران باید در کار خود اختیاراتی داشته باشد و اجازه ندهد که داور در یک برنامه تلویزیونی به مدیر باشگاه توهین کند یا به طور کلی توهین لفظی کند. از نظر حرفه ای مسئول این قسمت باید وارد برنامه بشه و بحث کنه. مشکل ما این است که افرادی که متخصص فوتبال نیستند در کارها دخالت می کنند و تا زمانی که اوضاع به این شکل پیش برود ما هیچ کمکی به فوتبال خود نخواهیم داشت.

آوردن قلعه جدید یک اشتباه بزرگ از سوی اتحاد بود

دهنوی آوردن امیرقلی نوی به تیم ملی ایران را اشتباه بزرگ فدراسیون عنوان کرد و گفت: از نظر فنی آوردن امیرقلی نوی به تیم ملی ایران اشتباه بزرگی از سوی فدراسیون فوتبال بود. . ممکن است قولائیا از نظر انضباطی قوی باشد اما از نظر فنی در تیم ملی متخصص نیستند و مطمئناً در مسابقات آینده و حتی اگر به جام جهانی صعود کنیم موفق نخواهیم شد. ما بازیکنان باکیفیتی داریم اما در دیدارهای گذشته کیفیت ما بسیار پایین بود. آنها مقابل ژاپن پیروز شدند و من بعد از آن آنقدر در مورد آن صحبت کردم که هرکسی از آن خبر نداشت فکر می کرد چه کار بزرگی انجام داده اند، هرچند قبل و بعد از اشتباهاتشان نمره فنی زیر صفر داشتند. برخی از مسابقات تیم ملی حمایت می کنند، سوال من این است که شما دقیقا از چه چیزی حمایت می کنید؟ تیم ملی در کدام بازی خوب بازی کرد؟ می گویم داریم جوان می شویم! این نوع جوانان را در کشورهای اروپایی نشان دهید، ممکن است ما را مسخره کنند. متأسفانه شما اصول رشد جوانان را نمی دانید و به این ترتیب تیم ملی را در آینده به خطر می اندازید و این جوانان ممکن است در آینده به بیراهه بروند زیرا نتیجه ای ندیده اند. من برای امیر قلانویی احترام زیادی قائلم اما متاسفانه او تجربه فنی زیادی ندارد و در صورت صعود به جام جهانی مطمئناً منتظر تحقیر دیگری خواهیم بود.

بازیکنان به خاطر منافع دلالان سرکوب شدند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان با بیان اینکه خیلی از بازیکنان مورد ظلم قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: ممکن است خیلی از بازیکنان بگویند 10 میلیارد حقوق می گیرند اما در واقعیت ممکن است 2 میلیارد هم نگیرند! مقصر تمام این مسائل دلالانی است که بازار نقل و انتقالات را نابود کرده اند. بسیاری از مدیران باشگاه دلال های خود را دارند و با خرید بازیکن آنقدر پول در می آورند که اگر در رسانه ها منتشر می شد بمب خبری می شد. متاسفانه بازیکنان بی کیفیت مبالغ هنگفتی دریافت می کنند که اصلا حق آنها نیست و این باعث افت فوتبال ایران می شود. فوتبال ایران از تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس قدمت بیشتری دارد و نباید از اشتباهات و طمع برخی مدیران و مسئولان فاسد عقب بمانیم. چگونه عربستان با این آب و هوای بد بهترین استادیوم ها را دارد و این همه در فوتبال پیشرفت کرده است؟ آنها بهترین آکادمی ها را دارند و به هیچ وجه به دنبال حواشی و پول خود نیستند و فقط به دنبال توسعه ورزش خود هستند. ما به هیچ وجه به ورزش کشورمان اهمیتی نمی دهیم و به همین ترتیب تیم های بزرگ کشورمان منبع سرگرمی تیم های عربی می شوند. امیدوارم از راهکارهای موجود برای ارتقای فوتبال ایران استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *