دمای بیشینه و کمینه فصلی ایران به شدت افزایش یافته است

تبلیغات بنری


استاد هیدرولوژی و هواشناسی دانشگاه خوارزمی تهران با بیان اینکه دو عامل در افزایش دمای شهرها تاثیر داشته است، گفت: این اتفاق متاثر از عوامل تغییر اقلیم و ایجاد جزیره گرمایی بر فراز شهرها است با افزایش حداقل دما، مردم را به استفاده از سیستم های سرمایشی 24 ساعته تشویق می کند و به دنبال آن مصرف برق افزایش می یابد.

یورنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پاوان وزارت نیرو، محمد ساسه درباره افزایش دمای هوا در تابستان سال جاری گفت: پدیده تغییر اقلیم که پس از انتشار گسترده گازهای گلخانه ای و نابودی هوا شتاب گرفته و تشدید شده است. محیط زیست در سال های اخیر، گرمایش جهانی به یکی از مهم ترین خطرات محیط زیستی جوامع بشری تبدیل شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: روند دما در چند دهه گذشته افزایش یافته است و این تغییرات در مناطقی مانند ایران که در کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد و میزان افزایش دما چشمگیرتر است. در ایران دو برابر جهان است.

استاد هیدرولوژی و هواشناسی دانشگاه خوارزمی تهران با اشاره به نقش موثر فرآیند گرمایش زمین در افزایش حداقل و حداکثر دمای هوا در ایران افزود: تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که حداقل دما در اکثر مناطق ایران افزایش یافته است. سال های گذشته و همین موضوع به افزایش مصرف انرژی مربوط می شود.
وی با تاکید بر اینکه استفاده بی رویه از منابع فسیلی می تواند به تشدید بحران های زیست محیطی مانند تغییرات اقلیمی کمک کند، گفت: برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط محیطی در کشور باید به انرژی های تجدیدپذیر و توسعه انرژی های پاک توجه شود.

وی تصریح کرد: یکی از مضرات افزایش حداقل دمای هوا این است که دمای هوا در شب به حدی است که نیاز به استفاده از وسایل خنک کننده وجود دارد و این امر منجر به افزایش مصرف انرژی در بخش های غیرمولد مانند غزه می شود. نوار. بخش محلی

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: صرفه جویی در مصرف انرژی توسط مردم و تنوع بخشیدن به سبد تولید برق علاوه بر افزایش راندمان دستگاه های مصرف کننده برق به ویژه در بخش صنعتی می تواند و باید راه حلی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران تلقی شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *