«در سایه سرو» و هفت پویانمایی کلاسیک کانون به جشنواره فیلم ملبورن رسیدند

تبلیغات بنری


انیمیشن «در سایه سرو» و هفت کارتون قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ملبورن استرالیا به نمایش در می آید.

یورنا – بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز، انیمیشن موفق «در سایه درخت کاج» محصول مشترک شیرین سوهانی و حسین مولیامی در بخش مسابقه فیلم کوتاه انیمیشن قرار گرفت. در جشنواره بین المللی فیلم ملبورن

مجموعه ارزشمند هفت کارتون کوتاه کلاسیک کانن در سبک ها و موضوعات مختلف با تلاش اولیه انیماتورهای کانن نیز در قالب برنامه ای با عنوان «عصر طلایی انیمیشن ایران» روی اکران هفتاد و دومین جشنواره ملبورن عرضه می شود. از سال 1965 تا 1977.

هفت اثر کانون پرورش فکری شامل «شهر خاکستری» به کارگردانی فرشید میثقلی، «پرنده سیاه» به کارگردانی مرتضی ممیز، «اتل متل»، «دنیای دیوانه» به کارگردانی نورالدین زرینچالک و فیلم‌های «رخ» هستند. “. «من آن هستم» و «شاه خورشید» به کارگردانی علی اکبر صادقی در سومین روز از شهرری 1403 (24 مرداد 1393) به نمایش درمی‌آیند.

این تولیدات مجلل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جهت زیبایی شناختی متفاوتی را نسبت به سال های اولیه تولید انیمیشن در ایران نشان می دهد. برخی از آثار با الهام از نقاشی های مینیاتوری علی اکبر صادقی ساخته شده اند و برخی دیگر روحیه مدرن تری را نشان می دهند. همانطور که در آثار فیگوراتیو تجربی فرشید مقالی دیده می شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم استرالیا و جهان است که در بخش کوتاه، فیلم‌های کوتاه، مستند، تجربی، انیمیشن، فیلم داستانی و مستند را می‌پذیرد و به هر یک از آنها جوایز و تندیس اهدا می‌کند. بهترین فیلم کوتاه و مستند این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می شود.

هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم ملبورن از 18 اوت تا 4 سپتامبر 1403 (8 تا 25 اوت 2024) در ملبورن استرالیا برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *