دانش‌آموزان ایرانی در ۲ سال و نیم گذشته ۴۲ مدال طلا از المپیادهای جهانی کسب کردند

تبلیغات بنری


رئیس باشگاه دانشمندان جوان از کسب 42 مدال طلای جهانی در دو سال و نیم گذشته خبر داد و گفت: اما امسال شاهد کاهش 36 هزار نفری ثبت نام در المپیک بودیم.

آژانس خبری مرحله نشست خبری جناب آقای رضا حسینی رئیس باشگاه دانشمندان جوان امروز چهارشنبه 19 مرداد 1403 هجری شمسی با موضوع پنجاه و چهارمین المپیاد فیزیک و دستاوردهای تیم المپیک ایران برگزار شد.

الحسینی در این دیدار ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: امسال میزبان پنجاه و دومین المپیاد جهانی فیزیک بودیم. این میزبانی از بسیاری جهات مهم است. اینکه کشوری به سطحی رسیده است که سوالات جهانی را مطرح می کند و دانشجویان از سراسر دنیا برای پاسخگویی به این سوالات می آیند، سطح علمی کشور ما را نشان می دهد. دیدن شرایط و توانایی های فرهنگی و تاریخی نخبگان ما از سوی دیگران تأثیرات مهمی بر جای خواهد گذاشت. ایجاد خودباوری ملی در سایر نقاط کشور نیز از دیگر آثار این میزبانی است.

وی با بیان اینکه تمام کارهای المپیاد جهانی فیزیک از طراحی سوالات گرفته تا تصحیح توسط خود نخبگان انجام شد، گفت: از صفر تا صد این مراسم دو سال پیش توسط همین بچه ها انجام شد و برایشان افتخار خریدند. ملت و امیدوارم از ظرفیت های این نخبگان در کشور استفاده شود. این نخبگان معتقدند که مدیون این کشور هستند و معتقدند باید بدهی خود را به ایران بازپرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه 46 کشور جهان از جمله چین، روسیه، سنگاپور، رومانی، هند، کره جنوبی و … در المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان شرکت کردند، گفت: هر دوره میزبان المپیاد جهانی فیزیک خواهد بود. و برای سال 2030 به میزبانی روسیه خواهد بود.

رئیس باشگاه دانشمندان جوان افزود: امسال به لطف محمد حقجو توانستیم پس از 7 سال مدال طلای جهان را در رشته فیزیک کسب کنیم و در بین 4 تیم برتر جهان قرار گرفتیم در حالی که در گذشته ما به ترتیب در رتبه های 25 و 17 قرار گرفتیم.

حسینی گفت: المپیاد فیزیک نیز مرحله آزمایشگاهی داشت و تمامی دستگاه های این آزمایشگاه ساخت ایران بود. میهمانان دستاوردهای فرهنگی، تاریخی و صنعتی ما را دیدند و با سابقه تاریخی ایران آشنا شدند. ارتباط فرهنگی خوبی هم داشتیم و به مهمانان ارائه شد.

رئیس باشگاه دانشمندان جوان با اشاره به اینکه تلاش کردیم شهدای دانشمند هسته ای کشور را معرفی کنیم، گفت: آنها فهمیدند ایران کشوری پیشرفته و مترقی است و اکنون سفیران فرهنگی ما در کشورهای مختلف هستند.

وی ادامه داد: بازی های المپیک در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. با اتکا به اعتماد بچه های المپیک توانستیم در دو سال و نیم گذشته 42 مدال طلای جهانی را کسب کنیم. در حالی که در سال های گذشته 26 مدال طلا کسب کردیم. شش دانش آموز را به المپیاد نجوم در روسیه فرستادیم و همگی مدال طلا گرفتند.

حسینی با بیان اینکه این باشگاه چهار سال است که المپیاد جهانی اقتصاد را در کشور برگزار می کند، اما در المپیاد جهانی اقتصاد شرکت نکرد، تصریح کرد: المپیاد جهانی اقتصاد یک المپیک بسیار مهم است و ما به صورت غیر رسمی در این المپیک شرکت می کردیم. . رتبه های خوبی هم نداشتیم، سال گذشته در بین 47 کشور رتبه 46 را داشتیم. امسال اما برای اولین بار باشگاه درخواست کرد که این کار زیر نظر باشگاه انجام شود. امسال شرکت کردیم. ما در بین 52 کشور در رتبه 27 قرار داریم. دو مدال برنز جهان و دو نقره گرفتیم. خانم صهبا انصاری دانش آموز تهرانی اولین ایرانی است که در المپیاد جهانی اقتصاد موفق به کسب مدال نقره شده است.

الحسینی ادامه داد: برای اولین بار در المپیاد جهانی هوش مصنوعی شرکت می کنیم. المپیاد. پیش از ما نجوم و کامپیوتر هستند. اواسط شهریور ماه بازی های المپیک جهانی به پایان می رسد و امیدوارم در پایان نتایج خیلی خوبی بگیریم.

چالش های امتحان نهایی المپیاد

صهبا انصاری دارنده مدال نقره المپیاد جهانی اقتصاد در ادامه این نشست گفت: 5 نفر را به این مسابقات اعزام کردیم و خوشحالم که توانستیم در این المپیاد عملکرد خوبی داشته باشیم و در انفرادی و نتایج خوبی بگیریم. سطوح تیمی.” “.

دارنده مدال نقره المپیاد جهانی اقتصاد افزود: امتحانات نهایی برای دانش آموزان المپیاد چالش هایی ایجاد می کند و باعث کاهش تعداد دانش آموزان المپیاد می شود. دانش آموزان شادابی و انگیزه لازم را ندارند و مدام نگران نمرات آزمون هستند.

امتحانات نهایی به چالشی برای المپیاد تبدیل شده است

الحسینی همچنین گفت: طرحی را با عنوان مشاوران جوان پیش می بریم که در هر بخش دولتی یک نخبه المپیکی حضور داشته باشد و تجربه لازم را کسب کند. تا از توانایی های این دانش آموزان برای تحصیل و آماده شدن برای خدمت در سال های آینده استفاده کنیم.

رئیس باشگاه دانشمندان جوان به طرح برگزاری المپیک پرداخت و افزود: 14 المپیاد داریم. 7 پرونده قبلی مربوط به قبل از سال 1389 و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. مدال آوران این المپیادها در کنکور 20 درصد سهمیه می گیرند و از آن معاف می شوند. میانگین نمرات دانشجویان المپیاد در دانشگاه شریف 1.5 تا 2 نمره بالاتر از میانگین دانشگاه است. اما هفت المپیاد دیگر هنوز به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است که بچه های این المپیادها را نگران امتحانات کرده است. طرح برگزاری المپیک توسط خود بچه ها نوشته شده و باید تایید شود. این طرح به شورا ارائه شد. اگر برای دانش آموزان المپیادی چاره ای اندیشیده نشود، نتایج سال آینده ما بسیار بد خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش 36 هزار نفری ثبت نام در المپیک بودیم، گفت: با وجود تمام مزایایی که امتحانات نهایی برای دانش آموزان فراهم می کند، چالش هایی را برای المپیک ایجاد می کند که باید حل شود.

رئیس باشگاه دانشمندان جوان گفت: ما مسئولان باید زبان این نسل و این بچه های المپیکی را بفهمیم. ما باید دغدغه این نخبگان را درک کنیم. چقدر زیباست که خود نخبگان از مسائل خود نخبگان استفاده کنند و اجازه دهند خودشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *