خواص شیر مادر برای نوزاد؛ از میکروب‌کشی تا مبارزه با آلرژی، آسم و دیابت

تبلیغات بنری


گفتگو

این متخصص نوزادان و عضو کمیته علمی ترویج تغذیه با شیر مادر با اشاره به اینکه شیر مادر علاوه بر اینکه بهترین و مناسب ترین غذا برای شیرخوار است، سیستم ایمنی و دفاعی کودک را نیز تقویت می کند، گفت: احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آلرژی، آسم، دیابت، و تعدادی از بیماری های دیگر در کودکانی که شیر نمی دهند، شایع تر است.

محمد کاظمیان در گفت و گو با مرحله به مناسبت روز جهانی تغذیه شیر مادر وی گفت: شیر مادر علاوه بر اینکه بهترین و مناسب ترین غذا برای کودک است، سیستم ایمنی و دفاعی بدن کودک را نیز تقویت می کند که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به سلامت کودک کمک زیادی می کند. هیچ دارویی برای کودکان در دنیا وجود ندارد که بتواند سیستم ایمنی و دفاعی آنها را تقویت کند. . کودک ایمنی کامل ایجاد می کند.

خواص ضد باکتریایی و ایمنی شیر مادر برای نوزاد

وی ضمن اشاره به اینکه شیر مادر حاوی سلول‌هایی از جمله گلبول‌های سفید خون و سلول‌های ایمنی است و زمانی که وارد بدن کودک می‌شود این خاصیت را دارد که میکروب‌ها را از بین ببرد و ایمنی مخصوص بدن او ایجاد کند، همانطور که پروتئین و چربی در بدن انسان است. اما کودکان به هر دلیلی از شیر مادر محروم می شوند و از شیر مصنوعی پروتئین و چربی حیوانی دریافت می کنند.

ورود پروتئین و چربی با منشاء انسانی به بدن کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است

این متخصص نوزادان با اشاره به اینکه وارد کردن پروتئین و چربی های با منشاء انسانی به بدن کودک اهمیت ویژه ای دارد تا سیستم ایمنی بدن کودک دچار اختلال نشود، افزود: سیستم دفاعی داخل بدن با ورود جسم خارجی واکنش نشان می دهد و اگر مواد غذایی غیر از شیر مادر وارد بدن کودک می شود، بدن واکنش نشان می دهد که ممکن است زودرس باشد و بلافاصله رخ دهد یا در سال های بعد ظاهر شود. مشاهده شده است که تعدادی از بیماری ها تا دو سالگی در کودکانی که از شیر مادر استفاده نمی کنند بیشتر است.

نوزادانی که از شیر مادر استفاده می کنند رشد متناسبی دارند

عضو کمیته علمی ترویج تغذیه بشیر مادر با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آلرژی، آسم، دیابت و تعدادی از بیماری ها در کودکانی که از شیر مادر استفاده نمی کنند بیشتر است شیر مادر این است که اگر رشد طفل زیاد و زیاد باشد کم می‌شود و در زمان کم رشد زیاد می‌شود و وجود این خاصیت در شیر مادر معجزه می‌کند. بنابراین، کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند، رشد متناسبی دارند و برخلاف آنچه که تصور می شود شیرخشک باعث رشد بهتر می شود، نرخ رشد کودکانی که شیر مادر مصرف می کنند در سه ماه اول بیشتر از نرخ رشد کودکانی است که از شیر خشک استفاده می کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *