خطر تغییر الگوی مصرف برق در مناطق معتدل و سردسیر کشور

تبلیغات بنری


سخنگوی رسمی صنعت برق نیاز به 79 هزار مگاوات مصرف برق را بی سابقه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته بیش از 6 هزار مگاوات افزایش نشان می دهد و برای جبران این میزان مصرف حدود 9 هزار مگاوات برق است. نیروگاه ها باید ساخته شوند، حتی اگر منابع کمیاب باشد. حتی در صورت تامین مالی، فرآیند ساخت و سوخت رسانی 3 تا 4 سال طول خواهد کشید.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد متوسط ​​تقاضای مصرف کنندگان در سال های اخیر که 4.7 درصد به ثبت رسیده است، گفت: این در حالی است که تقاضای اخیر برای مصرف برق تقریباً 9 درصد رشد داشته است. و این یک درصد است، متاسفانه این رشد مصرف ربطی به بخش تولید ندارد.

سخنگوی رسمی صنعت برق با بیان اینکه حدود 35 هزار مگاوات از کل برق کشور در سیستم های سرمایشی (چیلرها) مصرف می شود، خاطرنشان کرد: تغییر دمای مایع خنک کننده و تنظیم آن روی 24 درجه به تنهایی باعث کاهش 20 درصدی مصرف می شود. به ویژه در مناطق طبیعی که نیمه شمالی کشور را پوشش می دهد کولر آبی مسئول است.

وی افزود: تاکنون تنها 15 درصد از جمعیت منطقه شمال غرب ایران کولر داشتند که این میزان در حال حاضر به 30 درصد رسیده است در حالی که خرید وسایل سرمایشی با توجه به منطقه جغرافیایی ضروری است.

رجبی مشهدی این روند را نشان از تغییر الگوی مصرف برق در مناطق سردسیر و معتدل کشور دانست و تصریح کرد: این در حالی است که تنها 20 درصد از جمعیت کشور پرمصرف هستند و در این میان. 2 تا 3 درصد از مشترکان مصرف کنندگان بسیار بالایی هستند، زیرا مصرف کنندگان مصرف می کنند بسیاری از آنها نسبت به دیگران برق بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاران ما در نیروگاه ها، خطوط انتقال و توزیع به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند و انجام تعمیرات سخت است در حالی که در شرایط عادی حداقل 24 ساعت باید منتظر خنک شدن باشید. اما با توجه به نیاز کشور به مصرف برق و ضرورت تامین برق برای هموطنان، همکاران ما جان خود را فدا می کنند و با تمام تلاش خود اصلاحات را انجام می دهند.

وی ادامه داد: در این راستا یک پست برق که آسیب دیده و دچار حریق شده بود، خاموش شد و با تلاش فراوان همکاران در مدت سه ساعت مشکل برطرف شد.

رجبی مشهدی تفاوت پیک مصرف برق در تابستان و زمستان را ناشی از فشار مضاعف بر شبکه برق در اثر گرما و افزایش مصرف در تابستان عنوان کرد و افزود: در بقیه ماه های سال به عنوان مثال در فصل زمستان ترانس آسیب دیده است. قابل تعمیر است اما در تابستان کار سخت است و مشکلات زیادی دارد.

سخنگوی رسمی صنعت برق در پایان به اجرای کمپین انرژی با هدف بهبود و کاهش مصرف برق اشاره کرد و افزود: علاوه بر جوایز در نظر گرفته شده در کمپین انرژی، در قبوض برق برای مشترکانی که کاهش مصرف می کنند. اشتراک ها، مصرف برق نسبت به سال گذشته کاهش یافت و پاداش مدیریت مصرف اعمال شد و نزدیک به 40 درصد از مشترکان مشمول دریافت این پاداش شدند.

وی همچنین به اهدای هدایای مرحله اول قرعه کشی کمپین انرژی اشاره کرد و گفت: خودرو و جوایز 100 میلیون تومانی بین شهروندانی که نسبت به سال گذشته در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و آذربایجان کاهش مصرف داشتند، توزیع شد. هرمزگان.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *