خروج ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار زائر از مرز‌های اربعینی کشور

تبلیغات بنری


سازمان راهداری اعلام کرد: از ابتدای سفر اربعین حسینی تا پایان روز یکشنبه 7 مردادماه، دو میلیون و 314 هزار و 320 زائر از مرزهای اربعین وارد کشور عراق شدند و 792 هزار و 639 زائر در سفر برگشت وارد مرزهای کشورمان شدند. . .

یورنا – بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل زمینی و بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه های کشور، تعداد کل زائرانی که از مرزهای شش گانه وارد کشور عراق شده اند تا پایان روز یکشنبه ۷ مرداد ۹۴ درصد زائران ایرانی و ۶ درصد زائران غیرایرانی هستند.

ایستگاه مرزی مهران با 51 درصد زائران ایرانی همچنان گزینه اول خروج از کشور است و پس از آن مرز شلمچه با 25 درصد، مرز خسروی با 15 درصد، مرز چذابه با 7 درصد و مرزهای تمرشین و بیشماق هر کدام با یک درصد قرار دارند.

این گزارش حاکی از آن است که مرز شلمچه با 41 درصد اولویت اول ورود زائران غیرایرانی به عراق و مرز مهران با 20 درصد، شداده با 13 درصد، تمرشین با 12 درصد، باشماق با 11 درصد و خسروی. در 3 درصد دیگر مرزهایی که زائران غیرایرانی برای خروج از کشورمان انتخاب می کنند.

از سوی دیگر تا پایان روز گذشته 792 هزار و 639 زائر ایرانی و غیرایرانی در مسیر بازگشت از مرز اربعین وارد کشورمان شده بودند که از این تعداد 92 درصد زائران ایرانی و 8 درصد غیرایرانی بودند.

بر اساس این گزارش، 50 درصد زائران ایرانی مرزهای مهران را برای بازگشت به کشور، مرز شلمچه 29 درصد، خسروی 9 درصد، شادابه 8 درصد و باشماق و تمرگین را هر کدام 2 درصد انتخاب کردند. از زائران برای ورود به کشور استقبال شد.

لازم به ذکر است زائران غیرایرانی نیز در مسیر بازگشت از عراق مرزهای شلمچه، بیشماق، تمرشین، مهران، جزیبه و خسروی را برای ورود به ایران انتخاب کردند.

تقاضای زائران برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای رفت و برگشت از 25 مرداد تا یکشنبه 7 مرداد از آغاز طرح اربعین به 22 و 14 درصد رسید.

به این ترتیب 614 هزار و 980 زائر در مسیرهای رفت و برگشت با 30 هزار و 877 سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند.

گذرگاه مرزی مهران 61 درصد از تردد زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده است و پس از آن مرزهای شلمچه، خسروی، جزابه، تمرشین و باشماق قرار دارند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *