خروج از بحران ناترازی انرژی با همکاری دانش‌بنیان‌ها

تبلیغات بنری


معاون وزیر نفت در امور مهندسی، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، جمع‌آوری ایده و صرفه‌جویی در انرژی می‌توان از بحران عدم تعادل انرژی خارج شد، گفت: با این حال نباید تنها به این موضوع توجه کرد استفاده از سوخت های فسیلی و سوخت های تجدیدپذیر می تواند در سبد انرژی کشور استفاده شود.

یورنا – به گزارش شانا، وحیدرضا زدی فرد امروز (یکشنبه ۱۹ تیرماه) با اعلام نتایج ارزیابی فعالان حقیقی و حقوقی فناوری و صاحب نظران در زمینه بهبود مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: موضوع عدم تعادل انرژی و استفاده حداکثری از آن است. موضوع مهم و مهمی است. وی بیان کرد: از سال 1388 که مقام معظم رهبری سیاست های اصلاح الگوی مصرف انرژی را ابلاغ کردند، موضوعات بی شماری در مورد عدم تعادل در مصرف انرژی و بهبود آن مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مفاد اصلاح سیاست های الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در این سال ها به درستی اجرا می شد، کشور به این وضعیت نمی رسید، افزود: امروز همه خطر عدم تعادل انرژی را احساس کردند و اگر به آن رسیدگی می شد و اگر این کار انجام نمی شد، کشور با بحران های عمیقی مواجه می شد.

معاون مهندسی، تحقیقات و فناوری وزیر نفت با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر ارتقای مصرف انرژی گفت: شهید آیت الله رئیسی تنها رئیسی بود که در کمیته عالی انرژی و در دیدار با مدیران این وزارتخانه شرکت کرد. در مورد نفت، مبارزه، بهبود و مصرف انرژی به شدت دنبال شد.

زدوارد با بیان اینکه به منظور استفاده از توانمندی های شرکت های دانش بنیان در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت، سال گذشته فراخوانی با همکاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت صادر شد، افزود: چه کسانی هستند. فعالان واقعی فناوری حقوقی و صاحبان ایده که می توانند در این زمینه مشارکت کنند. ما از صنعت حمایت می کنیم و راه حل های مناسبی برای تجاری سازی و تحقق این ایده ها اندیشیده ایم.

وی گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان، جمع آوری ایده و صرفه جویی در انرژی می توان از بحران خارج شد.

معاون مهندسی، تحقیقات و فناوری وزیر نفت گفت: ایران دارای ذخایر بزرگ انرژی است. با این حال نباید صرفاً روی استفاده از سوخت های فسیلی تمرکز کنیم چرا که می توان سوخت های تجدیدپذیر را در سبد انرژی کشور جایگزین کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *