خدمت‌رسانی ویژه شهرداری تهران در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی

تبلیغات بنری


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران راهپیمایی اربعین الحسین (علیه السلام) را فرصتی مغتنم برای بازماندگان و زائران طریق الحسین برای سازماندهی برائت از ظالمان و حمایت از مردم غزه دانست. و بر اهمیت استفاده از این فرصت تاکید کرد.

یورنا – به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، محمد امین توکل زاده، صبح روز 17 مرداد 1403 در جلسه اعضای ستاد اربعین شهرداری تهران تحت پوشش. امام بزرگوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) افزود: اربعین فرصتی است برای رسیدن به مکتب سید الشهدا (علیه السلام) که بیش از گذشته گسترش یافته و اکنون در با توجه به شرایطی که رژیم صهیونیستی ماه‌هاست که بی‌گناهان غزه را بی‌رحمانه می‌کشد و جنایات خود را به طرق مختلف عادی می‌کند و باید از فرصت اربعین حسینی برای محکومیت این اقدام در سطوح مختلف استفاده کرد.

وی افزود: به منظور آگاهی بخشی عمومی نسبت به این موضوع، لشکر قدس را از قبل آغاز کردیم که موفقیت آمیز بود و اکنون با اجرای طرح های 360 درجه و رصدهای فرهنگی و اجتماعی در صدد برگرداندن الحسین (ع) هستیم. اربعین در اجتماع. ارتش قدس با مفاهیم مبارزه با صهیونیست ها روبرو می شود.

توکلی زاده با اشاره به برنامه ریزی ستاد اربعین در ماه های اخیر برای میزبانی از اربعین حسینی و میزبانی از زائران دیگر کشورها که از ایران به کربلا و نجف مشرف می شوند، گفت: ستاد اربعین شهرداری در سال 14 فعالیت می کند. اردوگاه های داخل ایران، مرزها و اماکن مقدس. مراسم آغاز شده است. بخشی از نیروهای مدیریت شهری برای خدمات رسانی به زائران به ویژه زائران پاکستانی که از مرز شرقی وارد کشور می شوند به این مناطق اعزام می شوند. هر جا که فرصت خدمت رسانی به زائرین اربعین الحسین (علیه السلام) باشد، خادمان شهرداری نیز حضور دارند و در این راستا تلاش می کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ستاد اربعین شهرداری تهران با شهرداران شهرهای عراقی که در مسیر تردد زائران و مقصد آنها قرار دارند، جلسات تخصصی برگزار کرد و تعهداتی برای ارائه خدمات داشتند، افزود: توافقات انجام شده با شهرداران کوفه، نجف و کربلا و حفظ حرم امام حسین (علیه السلام) در توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی مؤثر بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد اربعین حسینی در شهرداری تهران مانند هر سال آئین هایی را برای بازماندگان در نظر گرفته است، اظهار داشت: همین خدمات در قالب ستاد اربعین عراق به زائرین ارائه می شود. و مرزها نیز در اختیار بازماندگان قرار خواهد گرفت و شور و نشاط در این منطقه کمتر از خادمان کربلا، نجف و کاظمین نیست.

وی با اشاره به اینکه بحث گرما امسال نسبت به سال های گذشته جدی تر است، از اقدامات لازم برای جلوگیری از گرمازدگی برای شرکت کنندگان در مراسم ترحیم گفت: خوشبختانه در این زمینه نیز اقدامات جدی صورت گرفته است ، برای اینکه مثلاً مقرر شد همه موکب ها اقامه کنند … نماز صبح و به این ترتیب از تجمع بیش از ظرفیت حمل در جاده جلوگیری می شود. توزیع آب در مسیر جاده و ایجاد استراحتگاه در کنار سایر اقدامات انجام شد. کمیته خدمات بهداشتی ما نیز خدماتی را در جاده ارائه خواهد کرد تا در صورت بروز مشکلات گرمازدگی با شهروندان برخورد شود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آقای علی قاضی اصغر با ابراز خرسندی از برپایی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) به بیان تجربه هماهنگی این حرم با شهرداری تهران گفت: خوشبختانه امسال نیز توفیق این خدمت در شعائر جاماندگان حسین (ع) انجام شد و در این راستا باید در رفع نواقص کوشا باشیم. سال های گذشته با هماهنگی کامل با یکدیگر و با توجه به این تجربیات، این آیین ها باید با کمترین نقص ممکن انجام شود.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السلام) نیز به بیان چند چالش مهم در مسیر برگزاری این مراسم پرداخت و گفت: باید توجه داشت که این راه طولانی است و بسیاری از خانواده ها نتوانسته اند. برای پیاده روی از اول سال. راهی شده و خود را به حرم مطهر آورده اند. در سال های گذشته مسیرهای اطراف حرم بسته شده بود به طوری که متاسفانه برخی از شرکت کنندگان نتوانستند وارد حرم شوند. بحث گرما در سال جاری نیازمند توجه جدی است و باید رویه هایی برای این موضوع داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی اصغر با اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی این مراسم، از رفع برخی از نواقص سال گذشته خبر داد: سال گذشته بحث کمبود سرویس های بهداشتی مطرح شد اما این آخرین مورد. سال 83 آبنمای بهداشتی در قسمت شرقی حرم ساخته شد و برای رفع کمبود امکانات بهداشتی از ارتش درخواست خدمات سیار در جاده و سایر نقاط را داده ایم و امیدواریم شهرداری تهران نیز اقدام کند. اقدامات لازم و در این راستا برای رفع مشکلات مردم.

فرمانداری حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) با بیان اینکه شهرداری نقش مهمی در مراسم آئینی جاماندگان حسینی خواهد داشت، ادامه داد: شهرداری تهران در سه سال گذشته خدمات رسانی کرده است. چه در داخل و چه در خارج از شهرهای مرزی. در مرزها و شهرهای حج عراق عملکرد فوق العاده ای داشتند و امسال نیز این روند با همکاری دبیران حوزه ادامه خواهد داشت. علاقه به بحث فرهنگی اربعین و تاکید بر فلسفه آن در سال جاری باید بیش از سال های گذشته پررنگ باشد. ما معتقدیم که بیعت با امام حسین (علیه السلام) می تواند مایه طهارت انسان باشد و به این ترتیب فلسفه اربعین و همین بیعت این توانایی را دارد که ما را از انواع بیعت ها دور کند. آسیب های فردی و اجتماعی باید برنامه های فرهنگی ترتیب داده شود تا این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برگزاری این مراسم برکات فراوانی دارد و خداوند خدمات شما را به اهل بیت و سیدالشهدا (علیه السلام) برکت دهد و برای جامعه ما و همه شرکت کنندگان خیر و برکت داشته باشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *