خبر خوش رئیس کل دادگستری استان کرمان به مشتریان خودروسازان مونتاژی/ با ورود دستگاه قضایی طی یک ماه آینده خودرو‌های دپو شده در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم به مردم واگذار می‌شود

تبلیغات بنری


رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره خودروهای انبار شده در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم گفت: روزانه هزار خودرو ضدعفونی می شود و پیش بینی می شود تا 20 تا 30 روز آینده اکثر خودروهای متعلق به مردم تحویل داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس قاضی استان کرمان در گفت و گو با میزان وی در خصوص وضعیت اخیر تعداد زیادی خودرو که در منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم ذخیره شده بودند، گفت: از جمله توانمندی های استان کرمان می توان به شرکت های خودروسازی اشاره کرد که بیش از 20 سال است که در شهرستان بم فعالیت می کنند. منطقه محرومی که نیاز به تولید و نیروی کار دارد. این شرکت ها تغییراتی را در اشتغال جوانان، پیشگیری از بیکاری و تولید خودرو ایجاد کرده اند.

وی افزود: شرکت های خودروسازی زیادی در این شهرستان فعال هستند که در سال های اخیر طبق ضوابط و مقررات اقدام به تولید و تکمیل خودرو کرده و در اختیار مردم قرار داده اند.

رئیس قاضی استان کرمان گفت: از ابتدای سال به دلیل ناهماهنگی بانک مرکزی در تخصیص ارز و گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بم، قطعات وارداتی خودروسازان از چین دپو و دپو شده است. که مانع از ترخیص خودروها شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: تا هفته گذشته حدود 75 هزار خودرو تولید و آماده تحویل شده است. افرادی که در صف دریافت این خودروها بودند، از سال های گذشته ثبت نام کرده و مبلغ را پرداخت کرده بودند. خودروهای مذکور تولید و آماده شماره گذاری بوده و تمامی کنترل های قانونی انجام شده است، اما به دلیل ناهماهنگی کار گمرک، قطعات کوچکی از این خودروها پارک شده و خودروهای مردم در شرایط نامساعد و هوای گرم زیر نور آفتاب پارک می شوند که باعث شکایت مردم شد

وی افزود: زمانی که این گزارش به قاضی استانداری کرمان رسید وارد این پرونده شدیم و جلساتی تشکیل شد. برای بررسی و حل موضوع با مسئولان مربوطه تماس گرفته ایم. در این جلسات مسئولان گمرک خواستار آن شدند که بانک مرکزی بخشی از تخصیص ارز باقی مانده را در اختیار این شرکت ها قرار دهد تا بتوانند عوارض گمرکی، حقوق دولتی و ترخیص خودرو را پرداخت کنند.

رئیس قاضی استان کرمان گفت: شاید 10 درصد از قطعات استفاده شده در این خودرو با این مانع مواجه بوده و در سایر قسمت های خودرو هیچ گونه مانع و مشکلی وجود نداشته است. با هماهنگی بین گمرک و سایر مسئولان مسئول و همچنین صدور دستورات قضایی در این زمینه، راهکاری برای رفع این مشکل ارائه شد تا شرکت خودروسازی از پرداخت حقوق دولتی و گمرکی باقی مانده در کشور اطمینان حاصل کند. درصد کمی از این خودروها هستند و امکان ضدعفونی خودروها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: با هماهنگی بانک مرکزی و گمرک سامانه ها توانستند باز شوند و شرکت خودروسازی توانست وارد سامانه ها شده و مراحل قانونی را طی کند.

وی افزود: ضدعفونی خودروها از 5 روز گذشته آغاز شد و در مرحله اول 10 هزار خودرو در سراسر جمهوری ضدعفونی و توزیع می شود و سپس 10 هزار خودروی دیگر نیز ضدعفونی می شود تا به تدریج تمامی خودروها به همین ترتیب ضدعفونی شوند. و در سراسر کشور توزیع می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: روزانه هزاران خودرو ضدعفونی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود اکثر خودروهای مردمی ظرف 20 تا 30 روز آینده تحویل داده شوند.

وی ادامه داد: پیگیر مسائل گمرکی هستیم تا همزمان با ترخیص این خودروها، مسائل حقوقی و حقوقی دولت و گمرک تکمیل شود تا کار مردم و کار قانونی تسریع شود. . طبق قوانین انجام می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *