خانواده محور فعالیت‌های کانون مساجد است

تبلیغات بنری


گفتگو

رئیس هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، فعالیت‌ها و برنامه‌های این کانون‌ها را بر محور خانواده و ترویج همزیستی دینی دانست و نظام بچه‌های مسجدی را عاملی در توسعه فرهنگ عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خدادادا، رئیس کمیته هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت و گو با … مقدار وی در مراسم بزرگداشت روز جهانی مسجد گفت: وقتی سال 1348 هجری قمری بود صهیونیست ها آنها سعی کردند مسجد الاقصی را بسوزانند و نمی دانستند که کارکرد مسجد فراتر از ساخت و ساز آن است و با آتش زدن آن این مسجد تخریب نمی شود، بنابراین به درستی این روز را روز جهانی نامیدند. روز مسجد.

وی با اشاره به کارکرد اجتماعی مساجد گفت: مساجد برای اقشار مختلف جامعه از خانواده گرفته تا جوامع بزرگتر برنامه دارند. مثلاً اگر مساجد رسالت واقعی خود را در محلات انجام دهند و به دنبال احیای کارکردهای اساسی مسجد باشند، این پیوند خانوادگی با مکان مقدس مسجد رنگ الهی به سبک زندگی مردم و روزمره آنها می بخشد. شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و رشد روحیه مسئولیت پذیری و انجام وظایف در بین ساکنین منطقه هستیم.

مسئول هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه یکی از نتایج حضور خانواده ها در مسجد به رسمیت شناخته شدن حقوق فردی و اجتماعی آنهاست، افزود: ماهیت مساجد و برپایی مساجد است. گروه‌های موجود در آن روحیه پذیرش حقوق و عدالت را در بین مردم تقویت می‌کنند و اجرای کلیه وظایف فردی و اجتماعی را در جامعه تضمین می‌کنند. حقیقت این است که همزیستی مؤمنانه خانواده با مسجد و مراکز فرهنگی و هنری زمینه ساز احیای کارکردهای اجتماعی است و در نتیجه از بی عدالتی در همه سطوح در خانواده مسجد و در نتیجه در جامعه اسلامی کاسته می شود. و دولت.

کانون فعالیت کانون مسجد خانواده است

وی با اشاره به مزایای مساجد از فناوری های امروزی گفت: هدف ما در ستاد مرکزی کانون ملی مساجد این است که در قالب یک شبکه منسجم دسترسی همه مردم به امکانات مساجد اعم از فعالیت های آموزشی، فرهنگی و هنری را فراهم کنیم. با نام «سامانه بچه‌های مسجد» و علاوه بر این، تلاش شد تا با ایجاد «مرکز تماس مسجد» امکان ارتباط خانواده‌ها و مؤسسات خدمت‌رسان به مساجد فراهم شود. به عنوان مثال بسیاری از افراد از طریق این مرکز مطالبات خود را در خصوص امکانات مادی و معنوی مساجد و ایده های نو به ستاد اعلام می کنند و این مرکز تمامی مراحل ثبت نام، ارجاع و پیگیری را از طریق سامانه هوشمند انجام می دهد.

ترویج همزیستی مذهبی

خدادادا در خصوص فعالیت های خانواده محور کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تاکید کرد: فعالیت ها و برنامه های خانواده محور کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف رفع مشکلات اهالی محلات و ترویج همزیستی مذهبی یکی از راهکارهای کانون های مساجد است.

کانون فعالیت کانون مسجد خانواده است

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: جایگاه و اهمیت زن به عنوان مهمترین قشر تأثیرگذار در تمایز خانواده، جوانی جمعیت و تحکیم خانواده همواره بوده است. تاکید کرد. ایجاد 1500 مرکز تخصصی خواهران، برگزاری همایش ملی فعالان و مدیران کانون‌های خواهرخواندگی در تالار وحدت و همایش ملی خانواده و جمعیت جوانان از جمله برنامه‌های ستاد در این راستا است.

وی در پاسخ به نقش مساجد در روند بهبود معیشت و رفع مشکلات اقتصادی گفت: برگزاری کلاس های فرهنگی هنری، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی علاوه بر تاسیس صندوق قرض الحسنه و اعطا اعطای وام به نیازمندان در مساجد از جمله برنامه های دیگر این بود که مساجد از مراکز فرهنگی هنری کشور بودند.

کانون فعالیت کانون مسجد خانواده است

کانون فعالیت کانون مسجد خانواده است

کانون فعالیت کانون مسجد خانواده است

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *