خاطرات خواندنی یک اسیر در کتاب «مردی که خواب نمی‌دید»

تبلیغات بنری


گفتگو

نویسنده کتاب «مردی که خواب ندید» این کتاب را داستانی خواندنی از رشد روحی شخصیتی قوی و استوار به نام آزاده جناز «اسدالله خالدی» دانست که سبک زندگی و سختی های اسارت درس عبرت اسرا است. زندگی جامعه امروزی.

حمید خواجیوند در گفت و گو با مقدار وی در خصوص کتاب «مردی از رویا» گفت: این کتاب زندگی مبارزی انقلابی به نام آزاده جانباز اسدالله خالدی را روایت می کند و حاصل گفت و گو با داود بختیاری دانشور است که یک سال به طول انجامید. این اثر به حوادث و وقایع هیجان انگیز و نادری می پردازد که در روزهای قبل از انقلاب و حتی ساعاتی که الخالدی در اردوگاه های عراق به اسارت گذرانده است.

وی ادامه داد: کتاب بسیار روان و ساده نوشته شده است. جزئیات و فضاسازی جزء لاینفک کتاب است و این بر جذابیت آن می افزاید. خواندن توطئه های اسدالله در کودکی عجیب است. کتاب در فصل های اسارت و شکنجه به اوج خود می رسد.

خواجیوند گفت: در قسمت هایی از کتاب به هوش و آزادگی جانباز اسدالله خالدی اشاره شده است. او فردی از خانواده ای ثروتمند است که به کشورهای مختلف سفر کرده و تحصیلات خود را در خارج از کشور در رشته پزشکی به پایان رسانده است. او یک انجمن اسلامی در آلمان تأسیس کرده بود و با پیروان خود در مورد اسلام بحث می کرد. سبک زندگی و بیان خاطرات و تجربیات اسارت از او فردی قوی و با ثبات ساخته بود.

وی به حضور جانباز آزاده اسدالله الخالدی در جبهه اشاره کرد و گفت: این آزاده است که به دلیل سختی های دوران اسارت به درجه جانبازی رسید، هیچکس با او موافق نبود او را تایید کرد. او می آید تا او را همراهی کند. حتی وقتی از اسارت برگشت هیچکس از او استقبال نکرد، به همین دلیل تنها به خانه برگشت، چون همه فکر می کردند شهید شده است.

وی به بررسی شخصیت آزاده جانباز اسدالله خالدی پرداخت و افزود: آزاده سرفراز در دوران اسارت خود را ارتقا داد و به درجه ای از رشد معنوی رسید که با مطالعه کتاب «مردی که هیچ وقت خواب ندید» می توان آن را درک کرد.

خواجیوند در خصوص انتخاب نام کتاب «مردی که خواب ندید» افزود: این نام توسط آزاده اسدالله خالدی انتخاب شده است. متاسفانه سه روز پس از شهادت این جانباز، داستان زندگی او منتشر شد و او هرگز نتوانست کتاب زندگی خود را بخواند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *