حقوق ذی‌نفعان سینما در سند سینما درنظر گرفته شده است

تبلیغات بنری


نشست خبری حوزه هنری امروز با حضور محمدحسین ایمانی خوشخو برای تشریح مستندات فنی مصوب این شورا برگزار شد.

یورنا – به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین ایمانی خوشخو روز سه شنبه (3 مرداد) در نشست خبری حوزه هنری که به منظور تشریح مستندات هنری مصوب این شورا برگزار شد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهادها و نهادهای سیاسی است و او قانونگذار در حوزه هنری است و شورایی به نام حوزه هنری دارد که تا سال 1387 کارهای مهمی از جمله جایزه جلال آل احمد انجام داد. و آکادمی

وی افزود: کمیته هنر و معماری که تشکیل شد به عهده شورا گذاشته شد. در دوران شهید رئیسی شورای فنی فعال بود و هفته ای دو بار 42 جلسه تشکیل می داد و 19 تصمیم صادر می کرد.

ایمانی خوشخو گفت: مشکل اصلی در ایالت جزیره ای رفتار است. وسایل مختلفی در هنر وجود دارد که ارتباطی با هم ندارند و گاهی به موازات هم کار می کنند. این تناقض به شدت به شورا ضربه زد.

وی ادامه داد: همه نهادهای فرهنگی و هنری از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم و چند نهاد دیگر در شورای هنری عضویت دارند و این تناقضات در شورا برطرف شده است.

دبیر شورای فنی گفت: پس از تشکیل شورا 6 سند ارشد داشتیم که از جمله آن سند معماری بود که پس از 8 سال در زمین به تصویب رسید.

ایمانی خوشخو ملزم شدن همه نهادها به هنر معماری اسلامی را یکی از پیامدهای تصویب سند معماری اشاره کرد و گفت: با تصویب این سند هیچ نهادی حق ندارد برای انجام این کار. حق و اجازه لغو کنسرت. بر اساس این سند، ایستگاه رادیویی باید تمام سازها و آلات موسیقی را نمایش دهد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سند هنرهای نمایشی مورد تایید قرار گرفت و با تصویب تاسیس بنیاد ملی تئاتر ایران نیز به تصویب رسید، افزود: سند هنرهای تجسمی نیز به تصویب رسید که یکی از نتایج مزایده های قبل از این بود. هیچ کس اجازه حضور در این حراجی ها را نداشت.

ایمانی خوشخو همچنین با اشاره به تصویب تاسیس شهر بین المللی صنایع خلاق و فرهنگی افزود: بر اساس ابلاغیه رئیس جمهور شهید، این بنا در زمینی به مساحت 300 هکتار در تهران احداث می شود.

وی همچنین به تصویب سند سینما اشاره کرد و گفت: در این مدت و با توجه به اهمیت حوزه سینمایی سند سینما در کارگروهی تهیه و پس از 10 جلسه تخصصی در نهایت دوشنبه گذشته به تصویب رسید.

دبیر شورای فنی تصریح کرد: در اسناد اولیه فرصت ها و توانمندی های راهبردی که باید استفاده شود مشخص شد.

ایمانی خوشخو گفت: در سند سینما حق همه متولیان امر به چشم می خورد. همچنین دارای 10 آیین نامه اجرایی است که هنوز به تصویب نرسیده است که از جمله آنها می توان به قانون حقوق تماشاگران، حقوق و مسئولیت های سینماگران و منشور حقوق و سرمایه گذاری سینما اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این آیین نامه باید با همکاری همه دست اندرکاران تصویب شود.

ایمانی خوشخو گفت: شورای راهبردی نیز تشکیل شد که همه دست اندرکاران عرصه سینما اعم از حقوقدانان و اصناف در آن حضور دارند.

دبیر شورای فنی تصریح کرد: سند موسیقی 60 کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و حتی آفریقا برای تصویب سند موسیقی بررسی شده تا این اصول سازنده و جامع اجرایی شود.

وی افزود: سند موسیقی از بالاترین مقام صادر شده و وزارت کشور نیز ابلاغیه ای صادر کرده است. بنابراین هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق لغو هیچ کنسرتی را ندارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *