حضور بی‌سابقه ایرانیان مقیم مالزی در روز عاشورای حسینی

تبلیغات بنری


بیش از 1500 ایرانی مقیم مالزی و فارسی زبانان دیروز در مراسم عاشورای سید و سالار شهیدان شرکت کردند.

یورنا – بر اساس اطلاعیه روابط عمومی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، مراسم ترحیم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در هیئت اهل بیت علیهم السلام برگزار شد. بر آنها وی با حضور بیش از 1500 فارسی زبان در مقر رایزنی کشورمان در کوالالامپور برگزار شد.

حضور بی سابقه ایرانیان مقیم مالزی در روز عاشورای حسینی
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سنایی از اعضای کمیته علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص انقلاب اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اهداف آن سخنرانی کرد. امام همام در رسیدن به این هدف. قرآن و دین را حفظ می کند، امر به معروف و نهی از منکر می کند و بدی ها بر پیامبر و اهل بیت و اصحاب او وارد می شود.

با وجود محدودیت فضا، صحن، راهروها و دو طبقه سالن مشاوره کشور ما در کوالالامپور مملو از عاشقان شهدا بود که به یاد شهدای دشت کربلا بر سر و سینه می کوبند.

حضور بی سابقه ایرانیان مقیم مالزی در روز عاشورای حسینی
عزاداران حسینی در مالزی در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با نوای مداحی اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداختند و یاران برای اخلاص آن حضرت و حادثه جانسوز کربلا اشک ماتم ریختند. چسبیدن آنها به شهدا اهل بیت علیهم السلام با آرمان ها و ارزش های قیام عاشورای حسینی تجدید می شوند.

عاشقان و شیفتگان حسینی در مالزی ظهر روز عاشورای دهم محرم الحرام به یاد آخرین دعای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله علیه السلام و یارانش در کربلا نماز خواندند. نماز ظهر عاشورا بر نمازگزاران و تجدید پیمان با مظلومیت سرور و سالار شهیدان.

حضور بی سابقه ایرانیان مقیم مالزی در روز عاشورای حسینی

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *