حداقل حقوق رانندگان شاتل سرویس باید ۱۲ میلیون تومان باشد/ لزوم نظارت بر حقوق رانندگان شاتل توسط شرکت واحد

تبلیغات بنری


یک گزارش

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم نظارت بر حقوق اتوبوسرانی توسط یک شرکت، گفت: حداقل حقوق این رانندگان باید 12 میلیون تومان باشد.

یورنا- سرویس ترانسفر یک سرویس تاکسی آنلاین زیر نظر شهرداری تهران است. با استفاده از شهرزاد که در iOS و اندروید موجود است، مسافران می توانند بلیط شاتل را به صورت آنلاین و با اعتبار در مسیرهای مختلف خریداری کنند. هزینه این سرویس از طریق درگاه الکترونیکی یا کیف پول شهروند نیز قابل پرداخت است.

مسیرها بر اساس درخواست شهروندان تعیین و اصلاح می شوند پس از خرید بلیط، مسافر به ایستگاه مشخص شده رفته و با ارائه کد QR به راننده، بلیط را اسکن می کند و در پایان بر روی آن کلیک می کند از سفر در برنامه تلفن همراه برای پرداخت کرایه.

این تاکسی اینترنتی چند ماهی است که در شهر راه اندازی شده و به نظر می رسد بتواند به کاهش سفرهای تک سرنشین، کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت کمک کند.

اما رانندگان این سرویس با مشکلاتی مواجه هستند و به همین دلیل در این گزارش به گفتگو با چند تن از رانندگان سرویس حمل و نقل پرداخته شده و مشکلات آنها بررسی شده است.

راننده شاتل با اشاره به اینکه دفتر مرکزی ما در حال حاضر در میدان ونک است اما در آینده در ایستگاه های دیگر سرویس ایاب و ذهاب خواهیم داشت، گفت: ما تامین اجتماعی هستیم و حقوق ما با یکی دو روز تاخیر پرداخت می شود.

ماهیانه حدود 10 تا 11 میلیون تومان دریافت می کنیم

راننده دیگری گفت: کمتر از 16 میلیون تومان نباید حقوق بگیریم اما ماهیانه حدود 10 تا 11 میلیون تومان حقوق می گیریم و این در حالی است که از ساعت 5 صبح تا 21 شب کار می کنیم.

راننده دیگری نیز با اشاره به اینکه حقوق ما کم است و با تاخیر پرداخت می شود، توضیح داد: حقوق امسال ما نسبت به سال گذشته تنها یک میلیون تومان افزایش یافته است.

یکی دیگر از رانندگانی که علاوه بر سرویس ایاب و ذهاب با تاکسی های سطح شهر نیز کار می کند، ترافیک را بزرگترین مشکل رانندگان دانست و افزود: تاکسی های آنلاین در بخش خصوصی، کسب و کار تاکسیرانی شهر را زیر سوال بردند.

حداقل حقوق رانندگان اتوبوس 12 میلیون تومان باشد

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با … مرحله وی در پاسخ به پایین بودن حقوق رانندگان سرویس حمل و نقل گفت: کامیون های خدمات حمل و نقل متعلق به شرکت خدمات خودرو شهر است و رانندگان به صورت پیمانی در آن شرکت استخدام می شوند و معمولا حقوق این شرکت کم است.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید حداقل 12 میلیون تومان دریافت کنند، ادامه داد: اگر حقوق رانندگان سرویس ایاب و ذهاب کمتر از 12 میلیون تومان باشد باید این موضوع پیگیری و اصلاح شود.

لزوم نظارت بر حقوق رانندگان اتوبوس توسط یک شرکت

عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این گروه از سوی یک شرکت به شرکت خودروسرویس شهر واگذار شده است، تصریح کرد: نظارت بر حقوق این رانندگان توسط یک شرکت ضروری است و ما نیز باید بر حقوق این رانندگان نظارت داشته باشد. هستند و شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *