جولان سودجویان متخلف در خانه های مردم/ باربری های بدون مجوز، اسباب را میگذارند، اعصاب را میبرند! – تابناک
جابجایی اثاثیه همیشه یکی از کارهای استرس زا برای اجاره کنندگان و صاحبان خانه است. علاقه شهروندان به حمل اثاثیه باعث شده است که عده ای از طریق حمل بار و اثاثیه شهروندان به دنبال سود باشند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی تابناک، حتما تا به حال دیده اید که افرادی به یک خودروی سنگین بسنده کرده اند و عده ای از کارگران شماره های خود را در فضای مجازی منتشر می کنند و بدون مجوز رسمی اقدام به ماهیگیری از آب گل آلود می کنند.
به عنوان مثال یکی از ترفندهای این افراد این است که با ارائه قیمت پایین، مشتریانی را که قصد جابجایی منزل خود را دارند و به دنبال جابجایی هستند جذب می کنند، اما پس از اتمام مراحل جابجایی، قیمت بسیار نجومی را از مستاجر دریافت می کنند. . مشتریان
مشتری که در ابتدا می گوید برای حمل بارم از من 3 میلیون تومان درخواست کردی، این 15 میلیون تومان از کجا آمده است؟!
ذی نفعی که قصد دارد از سردرگمی شرایط حداکثر استفاده را ببرد، مدعی است من ساعتی 3 میلیون تومان از شما درخواست کردم.
مشتری که در اسباب کشی با چالش های زیادی مواجه است یا در ابتدا پول را پرداخت می کند تا دیگر مشکلی پیش نیاید و یا با فروشنده این سرویس وارد درگیری و چالش می شود و به قول قدیمی ها: “””””””” قوز.»
جولان در خانه ها آسان است
افزایش فروشندگان خدمات حمل و نقل که برخی از آنها بی ثبات کار می کنند و در مکان خاصی زندگی نمی کنند و حقوق های کلان بدون درصد مشخصی مطالبه می کنند، خبرنگار اجتماعی تابناک را بر آن داشت تا برای جزئیات بیشتر به سراغ رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری برود.
عارف مرادی وی به «تابناک» گفت: «متاسفانه برخی از شهروندان به دلیل اینکه تصمیم درستی نگرفتهاند، گرفتار تبلیغات ارزان میشوند. این افراد به جای پذیرش قیمت واقعی خدمات، به دنبال قیمت کمتر هستند که در نهایت باعث می شود از خدماتی استفاده کنند که کیفیت لازم را ندارند. افرادی که خدمات ارزان ارائه می کنند معمولاً مجوز رسمی ندارند، این موضوع مشکلات زیادی را برای مشتریان ایجاد می کند و در نهایت هزینه بیشتری دریافت می کنند.
وی افزود: این شرکت های بدون مجوز معمولا در مکان های ناپایدار فعالیت می کنند و تنها با چند خط تلفن مشتری را جذب می کنند. آنچه مهم است این است که هنگام درخواست خدمات از یک شرکت حمل و نقل رسمی، وسیله نقلیه ارسالی برای حمل کالا باید دارای پلاک و آرم شرکت باشد. به عنوان مثال، اگر خدماتی را از شرکتی به نام «ایکس بار» سفارش دهید، خودروی ارسالی برای شما باید دارای علامت «ایکس بار» باشد. این بخشی از نشانه قانونی و معتبر بودن خدمات است.
هیچ نظارتی وجود ندارد!
رئیس فدراسیون حمل و نقل کالای شهری تصریح کرد: در حال حاضر حداقل 10 تا 15 دفتر مجاز کشتیرانی در هر یک از مناطق 22 گانه تهران وجود دارد که این دفاتر با مشتریان قرارداد می بندند و تحت نظارت قانونی فعالیت می کنند. اما مشکل اصلی اینجاست که شرکت های بدون مجوز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و برخورد موثری با آنها نمی شود.
وی ادامه داد: مشتریان باید در انتخاب باربری دقت کنند چرا که شرکت های فاقد مجوز نه تنها به تعهدات خود عمل نمی کنند بلکه ممکن است برای خسارات احتمالی هزینه های اضافی نیز اعمال کنند. از سوی دیگر شرکت های دارای مجوز بر اساس نرخ های مصوب و شفاف فعالیت می کنند. البته قیمت گذاری خدمات نیز چالش هایی دارد.
مرادی در پاسخ به اینکه مشتریان چگونه به قیمت رسمی رسیده اند، توضیح داد: قیمت مصوب سال جدید هنوز قطعی نشده و بسیاری از شرکت ها همچنان قیمت های قبلی را دنبال می کنند!
وی تصریح کرد: برای ساماندهی این وضعیت، سندیکای حمل و نقل در حال طراحی سامانه ای است که شرکت های فاقد مجوز را شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری می کند. بیمه های جدیدی برای خدمات حمل و نقل درون شهرها نیز شناسایی شده است. اکنون تمامی مراحل حمل و نقل کالا از زمان بارگیری در مبدا تا تحویل در مقصد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. این امر باعث می شود مشتریان در خدمات حقوقی اطمینان بیشتری داشته باشند.
افزایش کالاهای غیر مجاز
بر اساس گزارش ها تعداد شرکت های حمل و نقل غیرمجاز در تهران و شهرستان ها افزایش چشمگیری داشته است. بسیاری از این اپراتورها به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی و کیفیت خدمات، مشکلاتی را برای مشتریان ایجاد می کنند. از جمله این مشکلات می توان به خرابی تجهیزات، نداشتن بیمه و عدم ارائه فاکتور رسمی اشاره کرد. مشکلات، مشکلات اخلاقی، بی توجهی به اصل تکریم مشتری و موارد دیگری که جای خود دارد.