جوابیه شرکت توزیع نیروی برق تهران به گزارش یورنا/ وقتی به‌جای استقبال از مباحث کارشناسی، صورت مسئله پاک می‌شود

تبلیغات بنری


شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در واکنش به گزارش روز گذشته یورنا که در آن بحث های کارشناسی برای بررسی ریشه ای مشکلات صنعت برق و ارائه راهکارهایی برای حل اختلاف انجام شده بود، پاسخی به این خبرگزاری ارسال و مدعی شد: «هیچ گونه نیست. قطعی برق و بدون خاموشی در تهران».

یورنا- دیروز گزارشی با عنوان “قطعی برق؛ مشکلی که هر ساله با بالا رفتن هوا باعث نگرانی مردم می شود/راه حل هایی برای جلوگیری از نارضایتی”به منظور بررسی ریشه مشکل کمبود برق کشور در یورنا منتشر شد که با واکنش شرکت توزیع نیروی برق تهران مواجه شد.

در زیر متن پاسخ شرکت توزیع نیروی برق آمده است، اما قبل از آن ذکر نکاتی ضروری است.

اولا: ضمن ارسال این پاسخ، قطعی برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تکذیب شد که بر اساس مشاهدات عینی و گزارش های مردمی اخیراً قطعی برق در زمان پیک گرما در برخی از مناطق تهران رخ داده است. به نظر می رسد انکار آن چهره را محو می کند، زیرا موضوع عدم احترام به افکار عمومی و مردم عادی است که با این مشکل مواجه شده اند.

دومین: خبرنگار میزان در حین تهیه گزارش سعی کرد با مسئولان توزیع برق تهران بزرگ تماس بگیرد و علت قطعی برق را جویا شود که متاسفانه پاسخی ندادند.

در هر صورت کمترین انتظار مردم در این شرایط این است که مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان تهران به جای تکذیب و ارسال چنین پاسخ هایی، توضیحات لازم را در خصوص علل قطعی برق و مشکلات صنعت برق ارائه نکنند. برای تنویر افکار عمومی و فرار به این صورت.

سوم: اگر مسئولان شرکت توزیع برق با کمی دقت به بررسی این گزارش می پرداختند، به جای پاک کردن مشکل، متوجه می شدند که در این گزارش مشکلات اساسی صنعت برق با نگاه کارشناسی و راهکارهای کارشناسی بررسی شده است. آنها برای جلوگیری از عدم تعادل برق و چالش های پیش روی صنعت معرفی شدند

با نگاهی حتی سطحی به گزارش مذکور می توان دریافت که در این گزارش مواردی از جمله تشویق مصرف کنندگان برق با معافیت قبوض برق، اصلاح الگوی ساخت و ساز ساختمان ها، کاهش استفاده از نیروگاه های برق آبی به دلیل کاهش بارندگی و ذکر مواردی از قبیل مصرف انرژی بالای کولرها و جایگزینی نیروگاه های حرارتی به جای نیروگاه های سوخت فسیلی که نشان دهنده ریشه مشکلات صنعت برق و عدم وجود الگوی مصرف مناسب است.

کاملاً واضح است که هدف از انتشار گزارش مذکور اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در روزهای گرم سال برای کمک به تثبیت شبکه برق کشور است.

چهارم: ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران صنعت برق، انتظار می رفت مسئولان و دبیران صنعت برق از این بیماری و راهکارها و بحث های کارشناسان استقبال کنند و این بحث ها را به اتفاق آرا در بین کارشناسان، اصحاب رسانه و مردم مطرح کنند. حمایت از حل زیرساخت ها و مشکلات ریشه ای صنعت برق که تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی مردم و امنیت روانی جامعه خواهد داشت چیزی نیست که شرکت توزیع نیروی برق استان تهران فورا تکذیب کند. آنچه واضح و آشکار است.

اما در پاسخ شرکت توزیع نیروی برق تهران به صراحت مدعی شد که در شهر تهران «قطعی برق و برق» وجود ندارد.

پس از انتشار گزارشی با عنوان قطعی برق مشکلی است که همه ساله با افزایش دمای هوا باعث نگرانی مردم می شود/ راهکارهایی برای جلوگیری از نارضایتی در یورنا در تاریخ 19 مرداد 1403 هجری شمسی با کد خبر 4785639 پاسخ این شرکت به شرح زیر است. خواهشمند است به استناد ماده ۲۳ فصل ششم قانون مطبوعات کشور دستور فرمایید پاسخ ارسالی در همان قسمت جهت اطلاع خوانندگان و عموم مردم منتشر شود.

علیرغم رکورد بالای دمای هوا و افزایش بی رویه مصرف برق در کشور، با تلاش مستمر کارکنان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و همکاری مشترکین این شرکت، قطعی و خاموشی برق در شهر رخ نداد. تهران با توجه به محدودیت های اعمال شده در توزیع برق این اتفاق نیفتاده و مطالب پیشنهادی در گزارش فوق در خصوص قطعی برق بدون اطلاع قبلی و مدیریت بار اضطراری نادرست بوده و تکذیب می گردد.

بدیهی است با افزایش دمای هوا و مصرف برق، وقوع حوادث طبیعی در سطح شبکه های توزیع انرژی نیز افزایش می یابد و با تلاش همکاران در شرکت، قطعی برق ناشی از حوادث شبکه قابل تشخیص است. در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از سیستم های هوشمند و مانیتورینگ آنلاین از نشریات اتوماسیون انجام مانورهای فشار متوسط ​​و در صورت لزوم اعزام تیم های عملیاتی چند منظوره در کمترین زمان حل می شود.

با توجه به تلاش های خستگی ناپذیر کارگران صنعت برق کشور در شرایط بحرانی تابستان 1403 هجری قمری و دستاوردهای ارزنده ای که تاکنون در جهت حفظ پایداری شبکه علیرغم قطعی کلیه تاسیسات ثبت شده به دست آمده است. در تاریخچه این شرکت، صنعت برق کشور، پیش بینی می شود با تداوم همکاری مشترکان و شهروندان برق، تابستان 1403 بدون وقفه در تامین برق باشد و باید پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *