جنایات منافقین بی‌شباهت با رویکرد خوارج و جنگ نهروان نبود

تبلیغات بنری


گفتگو

یکی از نویسندگان کتاب، روش جنایات منافقین را با خوارج و آغاز جنگ نهروان مقایسه کرد و برگزاری دادگاه برای محکومیت جنایات منافقین را گامی در جهت آگاهی جهانی خواند.

علی اکبر زکریا نویسنده کتاب سیمای کارگزاران امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در گفت و گو با … مرحله درباره هفته قدرت و برگزاری دادگاه – محکومیت جنایات منافقین وی گفت: تلاش قوه قضائیه در برقراری عدالت و عدالت امری ارزشمند و ستودنی است و باید هفته قوه قضائیه را که در حوزه علمیه قم و مسجد اعظم برگزار شد به همه فعالان این عرصه تبریک گفت. اطلاعات اجتماعی و سیاسی را به دانش آموزان منتقل کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و شهید بهنر نیز در این دیدارها حضور داشتند و از تهران به قم آمدند تا در این جلسات شرکت کنند و در عین حال مسائل سیاسی و اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب را مطرح کنند.

ذاکری تصریح کرد: تشکیل دادگاه برای محکومیت جنایت منافقین شباهتی به بخش هایی از تاریخ و جنگ نهروان ندارد زیرا تاریخ مدام تکرار می شود.

وی در جنگ نهروان خاطرنشان کرد و یادآور شد: در جنگ نهروان عده ای از یاران علی علیه السلام از دین خارج شدند و حضرت علی پس از چندین بار راهنمایی و هدایت خوارج مجبور به برخورد با خوارج شد. او در آغاز با خوارج به نیکی رفتار می کرد و در این مورد خطبه می کرد و حتی در یکی از مساجد به سؤالات و اشکالات آنان پاسخ می داد که در حکم شماره 40 نهج البلاغه آمده است.

زکریا به رویکرد امام خمینی (رضی الله عنه) اشاره کرد و گفت: زمانی که تعدادی از افراد فرقه منافقین جنایتکار در زندان بودند، امام خمینی (ره) از آنها خواست که توبه کنند. یک روز پس از جنگ صفین، خوارج در لشکر حضرت علی (علیه السلام) از مسلمانان تندرو بودند و یکی از کارگزاران امیرالمؤمنین (علیه السلام) را کشتند. در اثر این واقعه، این امام بزرگوار خواستار محاکمه ظالم شد، اما خوارج با آن موافقت نکردند و لجاجت کردند.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علیه السلام در ابتدا با آنان مهربانی کرد و حتی به عده ای از مأموران خود دستور داد که در مورد کشته شدن مامور تحقیق کنند و نظرسنجی نیز انجام شد و معلوم شد که این کار. ترور توسط تشکیل دهندگان انجام شد، اما در نهایت خوارج حاضر به تسلیم امیرالمؤمنین علیه السلام نشدند، اما حضرت علی علیه السلام از آنان خواست که توبه کنند، اما برخی از آنان توبه کنند. نپذیرفت و جنگ در گرفت و بسیاری از آنان کشته شدند. حرکت فرقه جنایتکار منافقین همانند حرکت خوارج است که در جنگ نهروان در برابر امیرالمؤمنین علیه السلام ایستادند.

وی به رویکرد شهید بهشتی در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: اسناد و گزارش های زیادی وجود دارد که رویکرد منافقین را نسبت به انقلاب اسلامی و امثال شهید بهشتی تبیین می کند.

ذاکری گفت: هرکسی که در دهه شصت زندگی می کرد، بسیاری از جنایات فرقه منافقین را می داند و در ادامه برگزاری جلسات محکومیت جنایات منافقین، یادآوری است. اما کسانی که در این تاریخ حضور نداشتند اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهند. این امر تاثیر ویژه ای در سطح جهانی خواهد داشت و تاریخ سیاه این فرقه جنایتکار در سطح بین المللی مطرح خواهد شد.

نویسنده کتاب تاکید کرد: فرقه جنایتکار منافقین افرادی هستند که حتی در مقطعی به گروه های تروریستی پیوستند. جلسات دادگاه ماهیت این تروریست ها را ثابت می کند و نشان می دهد که آنها تغییر چندانی نکرده اند و هنوز هم همان عقاید و باورها را دارند. شهادت حدود هفده هزار نفر در تاریخ ملت جنایتی با ابعاد بزرگ ملی است. این به دور از صحبت از ترورها و اطلاعاتی است که فرقه جنایتکار منافقین با صدام علیه کشور ایران انجام می دهد.

ذاکری در پایان گفت: کتاب «نبرد 23 اسفند 59، ظهور و سقوط ضدانقلاب» اثری با موضوع داستان بنی صدر و افشای ماهیت ضدانقلابی وی است. بر اساس اسناد و مدارک موجود تدوین شده است. پرونده ها و واقعیت سیاسی این گزارش و مستندات بر اساس مستندات قضایی و واقعیات سیاسی در پشت حجاب منافقین در همان حجت اسلام والمسلمین موسوی اردبیلی جمع آوری شده است. که حکایت از عمق فجایع و جنایات منافقین دارد.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *