جشن خاموشی مشعل‌ها را به همت پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۴ می‌گیریم

تبلیغات بنری


شهمیرزایی با اشاره به سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی برای جمع آوری گازهای فلر در کشور گفت: پیش بینی می شود با همکاری نزدیک با شرکت ملی نفت ایران و شرکت های پتروشیمی شاهد تعطیلی تمامی عملیات فلرینگ شرق و غرب باشیم. کارون تا سال آینده و جلوگیری از سوزاندن ثروت ملی.

یورنا – به گزارش خبرگزاری شانا، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (سه شنبه، دوم مردادماه) در نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) این همایش را یکی از مهمترین همایش ها و رویدادهای صنعت پتروشیمی باشد و گفت: برگزار می شود پانزدهمین دوره این رویداد با حضور کارشناسان، دانشمندان، مخترعان، سیاستمداران داخلی و خارجی و برخی از دیپلمات های خارجی به صورت آنلاین در روزهای 14 و 25 مردادماه برگزار شد. این دوره به ارائه دستاوردها و آخرین تحولات صنعت پتروشیمی برای ارتقای جایگاه این صنعت در جهان می پردازد.

وی افزود: ارائه دستاوردهای چهار قاره جهان در صنعت پتروشیمی، بهبود فرآیندها، شناسایی آلودگی های زیست محیطی و پرهیز از انتشار آن در این صنعت، همکاری هدفمند و تقویت صنعت پتروشیمی، موسسات مالی، شرکت های تجاری و تولیدکنندگان و رونمایی فرآیندهای پیشرفته، طرح های مشارکتی و ایده های فناورانه از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

به گفته معاون وزیر نفت، محورهای اصلی پانزدهمین دوره این همایش شامل چشم انداز اقتصادی، فناوری، سیاست های صنعت پتروشیمی، استفاده از فناوری های دیجیتال، توسعه بالادستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی و روندهای صنعت پتروشیمی است. صنعت پتروشیمی ایران برای تکمیل زنجیره ارزش، دیپلماسی صنعت پتروشیمی و فرصت‌های منطقه‌ای در سطح بین‌المللی، صادرات خدمات فنی و مهندسی، عرضه پایدار و متنوع خوراک پتروشیمی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی، رویکردهای زیست‌محیطی و فناوری پاک.

شهمیرزایی پیگیری های شرکت ملی صنعت پتروشیمی برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه در کوره های زباله سوز را یکی از اقدامات مهم در سه سال گذشته دانست و گفت: خوشبختانه این شرکت برنامه ریزی منسجمی برای تحقق این مهم داشته و موفقیت های قابل قبولی را به ثبت رسانده است.

وی با اعلام این خبر که بر اساس برنامه ریزی و همکاری شرکت هلدینگ پتروشیمی تا پایان سال آینده تمامی گازهای شرق و غرب کارون جمع آوری می شود، گفت: گام بزرگی در راستای تحقق این هدف، بهره برداری از پروژه بود. پالایشگاه گاز الحویزه در خلیج فارس که سال گذشته شاهد راه اندازی صنعت پتروشیمی بود، پس از فرآوری گازهای همراه در این مجتمع و استفاده از محصول به عنوان خوراک پتروشیمی، ارزش افزوده ای برای کشور ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: خط 3100 گاز طبیعی پس از سال ها با برنامه ریزی فشرده شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تلاش هلدینگ خلیج فارس که روزانه از چند میدان گاز جمع آوری می کند، بهره برداری شد.

شاه میرزایی با اشاره به سرمایه گذاری پالایشگاه بیدلند در خلیج فارس و پتروشیمی مارون برای جمع آوری فلر در کارون شرق، گفت: پیش بینی می شود با همکاری نزدیک با شرکت ملی نفت ایران و شرکت های پتروشیمی شاهد خاموش شدن آتش باشیم. شراره. همه مشعل ها، جلوگیری از سوزاندن ثروت های ملی، و جشن خاموش شدن مشعل ها.

پیشرو صنعت پتروشیمی در مدیریت کربن

وی جذب و مدیریت کربن را از دیگر مباحث مطرح شده در پانزدهمین کنفرانس بین المللی پتروشیمی ایران دانست و گفت: ایران نیز در این زمینه برنامه ریزی کرده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این موضوع پیشتاز است و با جدیت آن را دنبال می کند. . مدیریت تامین و مصرف آب و برق در صنعت پتروشیمی، زنجیره تامین و تدارکات تامین کالا و تجهیزات از دیگر موضوعات مورد بحث در این همایش است.

معاون وزیر نفت از برگزاری نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه های جانبی و نشست های چند جانبه در چارچوب برنامه های پانزدهمین دوره این همایش خبر داد.

شمیرزایی در تشریح وضعیت صنعت پتروشیمی گفت: بیش از 65 سال از آغاز فعالیت شرکت پتروشیمی مرویشت می گذرد. 20 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اگرچه تحریمی وجود نداشت، اما متاسفانه کارنامه قابل دفاع در صنعت پتروشیمی مشخص نیست. طبیعتاً منابع پتروشیمی فراوان بود (6 مجتمع پتروشیمی با تولید واقعی حدود 1.6 میلیون تن و ظرفیت تولید 3 میلیون تن در کشور تا سال 1357) اما اقدامات مناسبی انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به نیازهای صنعت پتروشیمی 100 درصد از طراحی، اجرا، نصب و تامین کالا و تجهیزات گرفته تا بهره برداری و تعمیر وابسته بودیم و متخصصان ایرانی اجازه انجام این کار را نداشتند، خاطرنشان کرد: که وی از ورود این صنعت خبر داد: با برنامه ریزی مناسب بیش از 80 مجتمع پتروشیمی در کشور احداث شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز 100 میلیون تن خواهد گذشت، گفت: با بررسی برنامه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها در راستای توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و تکمیل آن انجام شد. زنجیره ارزش و زنجیره تامین آن به عنوان اوج هدف قرار گرفتند.

صنعت پتروشیمی در تامین ارز کشور سرآمد بود

شاه میرزایی با بیان اینکه بومی سازی تمامی کاتالیست ها در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت تا تا پایان دولت در سریع ترین زمان ممکن بومی سازی شوند، تصریح کرد: امروز اعلام می کنم تمام کاتالیست ها را در دولت بومی سازی کرده ایم. صنعت نفت شامل 99 کاتالیزور، جاذب و آغازگر و به اوج دانش تمامی کاتالیزورهایی که ما به آن دست یافته ایم، تجاری سازی شده اند.

وی تهیه سند تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی را یکی از دستاوردهای مهم این صنعت دانست و افزود: اصلاح اساسنامه نیز مراحل پایانی را طی می کند که بر اساس آن در کوتاه مدت و میان مدت، استراتژی های بلند مدت و بلندمدت تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی ادامه داد: امروز برنامه راهبردی این شرکت برای دستیابی به برنامه های هفتم و هشتم توسعه و چشم انداز بیست و پنجاه و پنجاه صنعت پتروشیمی تدوین شد.

شاه میرزایی به بررسی طرح ها و پروژه ها و تخصیص پروژه های معلق و نیمه تمام در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح های پتروشیمی منطقه مکران به سرعت در حال اجراست و پیش بینی می شود یکی دو پروژه تا پایان سال به اتمام برسد. سال آینده. اجرای پروژه های قطب انرژی فارس نیز تسریع شده است.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در تامین ارز کشور به موفقیت های بزرگی دست یافته است، گفت: ماموریت صنعت پتروشیمی در سال 1400 تامین حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار ارز بود که با تلاش این شرکت و همکاری صنعت پتروشیمی بالغ بر 12 میلیارد لیر یعنی دو برابر ارز بوده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: فروش محصولات پتروشیمی در سال 1401 هجری شمسی نیز با وجود کاهش قیمت های جهانی مطلوب بود و ارزآوری خوبی برای کشور حاصل شد. با تغییر رویکرد عرضه محصولات پتروشیمی، سال گذشته حدود 80 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار محصولات پتروشیمی در اختیار صنایع پایین دستی قرار گرفت و عرضه محصولات در داخل نیز نزدیک به یک میلیون تن افزایش یافت. این کار یک تلاش اقتصادی و انقلابی برای صنعت پتروشیمی بود.

با هدف توسعه بازار صنعت پتروشیمی ایران در آفریقا

همانطور که حسن عباس زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنعت پتروشیمی درباره پانزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران گفت: هفت نشست با حضور 32 سخنران با موضوعات چشم انداز صنعت پتروشیمی، حاکمیت و الگوهای توسعه نوین و فناوری های پتروشیمی، توسعه پایدار. در زمینه جذب و مدیریت کربن آب، پروژه های تحقیقاتی، فناوری، هوشمندسازی صنعت، بهینه سازی مصرف انرژی، سرمایه گذاری، نوآوری، محیط زیست و توسعه زنجیره ارزش در سالن اصلی کنفرانس برگزار می شود.

وی از برگزاری نشست ویژه وزارت امور خارجه با حضور سفرای برزیل، ترکیه، چین و اندونزی از طریق اینترنت در این همایش خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه پیگیر حضور بیش از 10 نفر است. وزرای انرژی از کشورهای قاره آفریقا برای توسعه بازار در این قاره.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع شیمیایی نفت گفت: هفت کارگاه تخصصی با 30 سخنران با موضوعات زیست محیطی، انقلاب چهارم صنعتی، ساخت بومی، کاتالیست، زنجیره ارزش متانول و مدیریت پروژه برگزار شد. برگزاری نمایشگاه های جانبی و نشست های توسعه از جمله برنامه های خود پانزدهمین کنفرانس بین المللی پتروشیمی ایران است.

پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تاریخ 14 تا 25 مرداد ماه 1403 در سالن همایش های شهر سدوسیما برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *