جزئیات پرونده فساد فوتبال؛ قرار مجرمیت برای ۱۲ نفر – یورنا

تبلیغات بنری


به گزارش «یورنا»، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی از صدور کیفرخواست متهمان پرونده فساد فوتبال خبر داد و اظهار داشت: در این پرونده در مجموع ۲۱ متهم و سه نفر از مطلعان محاکمه شدند و ۱۲ نفر از متهمان تفهیم اتهام شدند. و دستگیر شد. برای دو نفر از متهمان قرار منع تعقیب صادر شد و برای ۷ متهم دیگر پرونده در دادگاه عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است.
وی افزود: در خصوص 12 متهم این پرونده در مجموع 148 قطعه سکه و حدوداً 7 میلیارد تومان وجه نقد با عناوین پرداخت رشوه، دریافت رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از راه های غیرقانونی صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در خصوص اتهام آقای «ک-الف» رئیس سابق کمیته داوران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال «س-م» از روسای سابق سازمان لیگ. سازمان «اف ام-م» رئیس سابق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، با صدور حکمی وی را به اتهام دریافت رشوه و دریافت سکه از نهضت آزادی محکوم کرد و پرونده متهم برای ادامه به دادگاه ارجاع شد. تحقیق
وی در خصوص اتهامات مسئولین سابق باشگاه مس رفسنجان گفت: آقای م-ز به مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی وجوه دولتی و آقای الف-الف به شرکت در پرداخت رشوه متهم است مال غیرقانونی و خیانت در امانت اعلام و پرونده به دادگاه ارسال شد.
حمیدی در خصوص اتهام آقای ش زی مدیرعامل یکی از باشگاه های لیگ برتری خارج از استان کرمان نیز گفت: این متهم متهم به کلاهبرداری از طریق عملیات کلاهبرداری از جمله تماس با افراد علاقه مند به فوتبال است که مدعی بودند وی می تواند داوری کند. نتیجه تغییر و گرفتن 8 سکه کامل و 10 نیم سکه مجرم محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در این پرونده آقای ح.ب یکی از باشگاه های لیگ برتری نیز متهم به پرداخت رشوه و همچنین آقای آک مدیرعامل یکی از باشگاه های لیگ برتری (آزادگان) هستند که متهم به پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث و محکوم شد.
رئیس قاضی استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از اصحاب رسانه در این پرونده گفت: آقایی در خصوص یکی از مجریان معروف ورزشی پرونده تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.
وی به صدور حکمی مبنی بر محکومیت دو زن متهم به فساد در فوتبال با عناوین سحر و جادو اشاره کرد و همچنین گفت: این دو زن «ف-ح» و «ر-الف» متهم به تحصیل مال از طرق غیرقانونی هستند. این مورد مجرم شناخته شده است.
حمیدی با بیان اینکه در این پرونده آقایان «الف-ف» و «ر-ی» و همچنین خانم «ح- ی» به عنوان مطلع به مراجع قضایی احضار و اظهارات آنان اخذ و در پرونده ثبت شد، تصریح کرد: سایر متهمان در این پرونده می توان به دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال (98-99)، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال (98-99)، رئیس فدراسیون فوتبال (98-99) و رئیس برتر اشاره کرد. کمیته قهرمانی لیگ (98-99). 98-99) دبیر سازمان سوپرلیگ (سال های 98-1377) و یکی دیگر از مسئولان باشگاه سوپرلیگ، پرونده مفتوح و در دست رسیدگی در دادسرای رفسنجان است که در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد. کیفرخواست صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تایید کرد: در این پرونده برای دو متهم دیگر که نقش عمده ای در پرونده نداشتند قرار منع تعقیب صادر شد.
وی ضمن اشاره به اینکه این موضوع با گزارش باشگاه میس رفسنجان شکل گرفته است، گفت: زمانی که مسئولان جدید باشگاه میس کار خود را آغاز کردند متوجه شدند که در سال های گذشته یعنی سال 1388 و 1388 در باشگاه فساد وجود داشته است. 2009. پیش از این قوه قضائیه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مأمور رسیدگی به این موضوع کرده بود و در نهایت زوایای جدیدی از این پرونده شناسایی و کشف شد.
حمیدی تصریح کرد: در ابتدا و با توجه به حساسیت این موضوع و ابعاد ملی آن، تیمی از مسئولان قضایی در استانداری با مسئولیت یکی از عوامل قوه قضائیه با مشارکت حراست و رسانه تشکیل شد. یک افسر ارزشیابی مرجع قضایی منطقه و دو قاضی مجرب برای ارزیابی دقیق این پرونده و بررسی اینکه روند به خوبی انجام شده است منصوب شده اند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تقدیر از تشریفات دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان در رسیدگی به این پرونده گفت: تسریع در رسیدگی در دستور کار قرار دارد تا مراحل بعدی رسیدگی در دادگاه کیفری رفسنجان و یا در دادسرای رفسنجان انجام شود. دادگاه تجدید نظر. در اسرع وقت نگهداری کنید
وی تصریح کرد: قطعا پس از صدور احکام قضایی و قطعی شدن آن. نتایج به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *