جزئیات فروش ارز اربعین اعلام شد

تبلیغات بنری


کارشناس بانک مرکزی از انجام فروش سکه اربعین امسال از 16 مرداد تا 12 شهریور خبر داد.

یورنا – به گفته پسرش کامیار چگینی; یک کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز در بانک مرکزی درباره دریافت ارز اربعین گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی همانند سال گذشته به زائران بیت الله الحرام در زمینه تامین ارز مورد نیاز خدمات ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فروش ارز عربی از 19 مرداد آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه داشت و در این مدت به یک میلیون زائر ارز ارائه کردیم، گفت: نیمی از خدمات آنلاین و نیمی دیگر به صورت آنلاین است شاخه های انتخاب شده بازدید کردند و ارز مورد نیازشان را گرفتند.

این کارشناس بانک مرکزی با بیان اینکه 6 بانک متولی فروش بودند و حدود 1432 شعبه شبکه بانکی ارز اربعین را عرضه کردند، گفت:

چگینی گفت: برای امسال از 16 مرداد ماه تا 12 شهریور ماه ارز حج به زائران فروخته می شود و نرخ ارز با مرکز مبادلات طلا و ارز یکسان است و امسال 7 بانک وظیفه فروش را بر عهده دارند. واحد پول

وی افزود: 7 بانک شامل بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و بانک پست هستند که به صورت آنلاین و حضوری ارز را به فروش خواهند رساند و 6 پلتفرم فعال نیز خدمات آنلاین ارائه می دهند.

این کارشناس بانک مرکزی تصریح کرد: ارز اربعین به افراد بالای 5 سال تعلق می گیرد و برای دریافت ارز زائران باید مدارک و گذرنامه و افراد بالای 18 سال نیز سیم کارت داشته باشند. اما برای اخذ ارز متقاضیان باید ابتدا در سامانه سماح ثبت نام کنند و با موفقیت ثبت نام کنند.

وی افزود: زائران برای خرید حضوری ارز باید به شعب منتخب مراجعه کنند اما امسال نیازی به افتتاح حساب برای دریافت ارز نیست. در بحث آنلاین، متقاضیان پس از احراز هویت، مبلغ ارز را واریز کرده و برای دریافت ارز مورد نیاز خود در همان روز به شعبه مراجعه می کنند.

چگینی گفت: زائران می توانند تا سقف 200 هزار دینار از شعب منتخب دریافت کنند و ارزش ریالی آن به اندازه قیمت در صرافی است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که دریافت ارز اربعین با ارز مسافرتی زائرانی که قصد سفر هوایی دارند، مغایرتی ندارد و زائران می توانند ارز مسافرتی را همزمان دریافت کنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *