تیراندازی در سوئد؛ زخمی شدن یک نفر درپی خشونت مسلحانه در مدرسه

تبلیغات بنری


ادامه خشونت های مسلحانه در سوئد منجر به تیراندازی در یکی از مدارس این کشور شده است.

یورنا- پلیس سوئد از زخمی شدن یک نفر در پی تیراندازی در مدرسه ای در استکهلم، پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش رسانه سوئد SVD، پلیس سوئد روز چهارشنبه از حادثه تیراندازی در مدرسه ای در استکهلم خبر داد و همچنین اعلام کرد که یک نوجوان به قصد قتل تیراندازی کرده است.

در پی این حادثه یک نفر مجروح شد. او برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

به گفته پلیس، این حادثه صبح روز چهارشنبه در جنوب استکهلم رخ داد و مظنون دستگیر شد.

مدیر مدرسه محل وقوع حادثه اعلام کرد ضارب و مقتول هر دو دانش آموز هستند و به نظر می رسد مشکل شخصی پشت این تیراندازی بوده است.

به گفته وی، آنها از یک سال گذشته با یکدیگر درگیر شده بودند که به نظر می رسید مشکل خود را حل کرده اند، اما در نهایت اختلاف مذکور به طرز وحشتناکی از کنترل خارج شد.

پلیس استکهلم اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه به عنوان یک اقدام به قتل است.

سوئد در دهه گذشته گرفتار خشونت باندی شامل کودکان بوده است و بالاترین میزان سرانه خشونت با اسلحه را در اتحادیه اروپا دارد.

افزایش قابل توجه نرخ جرم و جنایت در سوئد در سال های اخیر سؤالاتی را در مورد چرایی و دلایل این روند ایجاد کرده است. نرخ جرم و جنایت در سوئد به دلیل تشدید درگیری‌ها بین باندهای مواد مخدر، دسترسی آسان به سلاح، انتقام‌جویی‌های شخصی و افزایش مشکلات در جوامع حاشیه‌نشین افزایش یافته است که این نرخ را بالاتر از میانگین اروپایی قرار داده است.

به گفته شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، این عوامل منجر به افزایش نرخ قتل با سلاح گرم شده است که تقریباً 2.5 برابر میانگین اروپا است. خشونت در سوئد، از جمله تیراندازی و بمب گذاری، عمدتاً نتیجه فعالیت جنایتکارانه سازمان یافته است.

جرایم سازمان‌یافته مرتبط با باند، به ویژه تیراندازی، یکی از نگرانی‌های اصلی در سوئد است. در سال 2022، حدود 391 حادثه تیراندازی در سوئد رخ داد که 62 مورد آن مرگبار بود. خشونت کشنده، از جمله قتل و حمله با عواقب مرگبار، یکی دیگر از نگرانی های سوئد است. در سال 2022، 116 مورد تایید شده خشونت کشنده در سوئد وجود داشت.

این تعداد به طور متوسط ​​بین سال های 2002 تا 2022 حدود 98 مورد در سال بود.

در همین حال، استکهلم، پایتخت سوئد، شاهد جنایات شدید خشونت آمیز است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *