تکواندو و رویای تکرار مدال المپیک/ القاب برای خودتان، مدال برای ایران

تبلیغات بنری


نمایندگان تکواندو ایران در المپیک پاریس کار سختی برای کسب مدال خواهند داشت اما می جنگند.

یورنا کمتر کسی است که درخشش تکواندو ایران در بازی های المپیک قبلی را نداند اما دو دوره اخیر مردم را نگران این رشته کرده است.

ناکامی فاجعه بار در المپیک 2020 توکیو و عدم کسب مدال در رده مردان در المپیک 2016 ریو نگرانی ها را در این زمینه افزایش داده است.

اما این بار شرایط نسبت به گذشته متفاوت است و خبری از عناوینی مانند سونامی، ترمیناتور و … برای ایجاد فشار روانی بر تیم نیست.

شاید اگر در گذشته سیاست دیگری در پیش گرفته می شد و به جای توقع آفرینی و بازی با کلمات، فقط ورزشکاران به فکر مبارزه و فرار از فضای مجازی بودند، تعداد مدال های تکواندو در المپیک بیشتر می شد.

راه که هادی سای در تکواندو درست و حرفه ای است. کسی که قهرمان المپیک بوده به خوبی می داند که چگونه فشار روانی را از روی دوش ورزشکارش بردارد.

مهران بوشداری، آرین سلیمی، مبینا نعمت زاده و ناهید کیانی چهار ورزشکار این رشته در المپیک پاریس هستند که به جای اینکه به فعالیت های مجازی، عنوان یا شعار دادن فکر کنند، کاملا حرفه ای تمرین کردند و به هیچ وجه وارد حاشیه نشدند.

به غیر از شاید ناهید کیانی که سال هاست یک تکواندوکار پرافتخار سطح یک بوده است، اکثر مردم به ندرت نام سه هوگوبوش دیگر را که برگ برنده آنها در المپیک خواهد بود، شنیده اند.

وقتی ورزشکاران روی شانه های خود فشاری احساس نمی کنند، راحت تر روی سیاب چانگ می جنگند و توانایی های فنی خود را به حریف نشان می دهند.

امید است جوانان متواضع و بسیار حرفه ای تکواندو بتوانند ناکامی دو دوره اخیر را جبران کنند و با کسب مدال امید را به روزهای سیاه تکواندو بازگردانند.

رقابت های تکواندو بازی های المپیک 2024 پاریس از 17 تا 20 مردادماه در سالن بزرگ پالا برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *