توکل در عصرعاشورا رمز استقامت حضرت زینب (س) بود

تبلیغات بنری


گفتگو

یک کارشناس علوم قرآن، نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) را پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) مهم دانست و اقامه نماز شب در شب عاشورا را دلیل بر آن دانست. از اعتماد او به خدا

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محمدی فر در گفتگو با مرحله درباره نزدیک شدن خانم زینب (سلام الله علیها) بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) وی گفت: سیده زینب زنی بود که در کربلا نقش مهم و موثری داشت تا جایی که بسیاری از شیوخ بر آن تاکید داشتند. اگر حضرت زینب (سلام الله علیها) در روز عاشورا نبود، وقایع کربلا در آنجا دفن می شد و در اذهان عمومی منعکس نمی شد.

وی گفت: پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) و آتش زدن خیمه ها، حضرت زینب (سلام الله علیها) نقش مهم و مؤثری در حفاظت و حمایت از زنان و کودکان کواران داشت. شهادت سیدالشهدا علیه السلام و ظلم اشکیا و دشمنان را در بدرفتاری با اسرا دیدند. چون راه سخت و پر دست انداز پیش رو داشتند.

محمد فر مدیریت حضرت زینب (سلام الله علیها) را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیریت حضرت زینب (سلام الله علیها) با امام سجاد (علیه السلام) رویکردی تدارکاتی تلقی می شود و در برخی وجود دارد. صحنه های وقایع کربلا پناهگاه کودکان و زنان کاروان بود و نقش مهمی در تحمل سختی ها و مشکلات این راه سخت برای رسیدن به شام ​​داشت.

وی اجرای حضرت زینب (سلام الله علیها) در کاخ یزید را مهم دانست و گفت: سخنران با توجه به آنچه حضرت زینب (سلام الله علیها) درباره جانشینی یزید مطرح کردند، چهره واقعی بنی امیه را به مردم نشان داد. ، سخنرانی این بانو در کوفه. به گونه ای موثر بود که مردم را به گریه انداخت و به اشتباه خود پی برد. دختر امیرالمومنین علی (علیه السلام) در خطبه ها صحبت می کرد تا مردم احساس کنند حضرت علی (علیه السلام) صحبت می کند. حضرت زینب (سلام الله علیها) توانست جامعه مسلمانان را از اتفاقات کربلا آگاه کند.

این کارشناس علوم قرآن با نگاهی به شام ​​غریبان کاروان کربلا، افزود: پس از شهادت امام حسین (علیه السلام)، حضرت زینب (سلام الله علیها) مسئولیت سنگینی بر عهده داشت. همانطور که از کودکان محافظت می کرد و حتی تازیانه های دشمنان را به دوش می کشید. قرار بود تحمل کند تا با سپر گذاشتن روی بدن بچه ها بازی کند. حضرت زینب (سلام الله علیها) سنگ بنای رسوایی امویان را گذاشت و حقانیت شهدای کربلا را بالا برد و در عین حال تاریخ را به فجایع و حوادث دشت کربلا نگاه کرد.

وی تاکید کرد: تاریخ مستند نشان می دهد که در ادیان الهی گذشته، برخی از زنان نقش های مهمی را بر عهده داشتند، افرادی مانند آسیا، مریم و دیگران، اما نقشی که حضرت زینب (سلام الله علیها) بعد از واقعه کربلا ایفا کردند، متمایز و متفاوت بود.

اعتماد به عصر عاشورا رمز پایداری حضرت زینب (سلام الله علیها) بود.

وی به بیان احادیث پیامبر اسلام (ص) درباره امام حسین (علیه السلام) پرداخت و گفت: وقتی خاتم الانبیاء (ص) فرمود: الحسین از من است و من از حسین هستم، حسین از من و من از حسینم. حسین.» همه را بزرگ کرد، حسین فرزند الزهرا (سلام الله علیها) و نوه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و از اهل بیت اوست، نکته دوم این است که خون این عزیز است. فرزند پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) استواری و پایداری دین اسلام را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: رمان «الحسین من و من الحسین» وحدت معنوی پیامبر(ص) و امام حسین(ع) و حب الحسین(ع) را از جمله این موارد می داند. دلایل شهرت او نزد خداوند . نهی از تعرض و جنگ با امام حسین (علیه السلام) مانند نهی از جنگ با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است.

آل محمدی فر علت واقعه کربلا را ذکر و تاکید کرد: امام حسین علیه السلام در نامه ای به محمد حنفی فرمودند که اگر با یزید بیعت کنند، یا با یزید صلح کنند، اسلام نابود می شود. پس بدون شروع جنگ از مدینه خارج شدند. اما اقدامات یزید و عبیدالله به وقوع حادثه کربلا منجر شد.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *