تولید سوخت از خاک ماه و ماهواره های از کار افتاده

تبلیغات بنری


فضانوردان می توانند غبار ماه را با ماهواره های قدیمی برای تولید سوخت مخلوط کنند.

به گزارش یورنا. خاکی که مستقیماً از سطح ماه سرچشمه می گیرد می تواند به فضانوردان کمک کند تا برای همیشه در ماه بمانند.

بر اساس گزارش Space.com، انتقال مواد از زمین برای ساخت زیرساخت‌های ماه، تلاشی پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود. بنابراین، در عوض، محققان آزمایشگاه تحقیقات انرژی نوظهور دانشگاه واترلو (LEER) نشان داده‌اند که خاک ماه، لایه بالایی خاک و غبار ماه، می‌تواند به عنوان یک منبع محلی در دسترس برای حمایت از حیات، تولید انرژی و ایجاد استفاده شود. زیستگاه ها طولانی مدت شود

کانر مک رابی، نویسنده ارشد آخرین مطالعه، در بیانیه ای از دانشگاه گفت: خاک ماه حاوی مقدار زیادی غبار معدنی است که حاوی اکسیژن است. بنابراین می توانیم از آن برای تولید انرژی حرارتی بدون نیاز به اکسیژن اتمسفر استفاده کنیم. این واکنش ترمیت نامیده می شود و در فضا مفید است زیرا اکسیژن به راحتی در دسترس نیست. محققان ترکیب های مختلفی از سوخت ها و ترکیبات اکسید کننده را برای بهبود واکنش پذیری ترمیت برای کاربردهای مختلف هوافضا، مانند گرمایش و ساخت و ساز، آزمایش کردند. آزمایشات آنها در یک محفظه احتراق طراحی شده برای شبیه سازی محیط ماه انجام شد.

جان ون، مدیر آزمایشگاه تحقیقات انرژی نوظهور در دانشگاه واترلو و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «نتایج نشان می‌دهد که خاک سطح ماه انسان را قادر می‌سازد تا سطح ماه را کاوش و زندگی کند». ما در حال حاضر به طور مداوم برای استخراج بهتر مواد معدنی و سایر مواد مفید از خاک ماه و همچنین طراحی فرآیندهای خودکار، با همکاری محققان کانادایی و بین المللی، برای تسهیل استفاده از منابع در محل و حمایت از اقتصاد فضایی دایره ای کار می کنیم.

برای این منظور، محققان همچنین از آلومینیوم حاصل از ماهواره های منهدم شده با خاک ماه برای ایجاد واکنش ترمیت که گرما تولید می کند، استفاده کردند. بازیافت مواد ماهواره‌ای برای ایجاد منبع سوخت نه تنها به ساخت زیرساخت‌های ماه کمک می‌کند، بلکه به کاهش مشکل فزاینده زباله‌های فضایی که اغلب در مدار زمین و ماه ختم می‌شوند، کمک می‌کند.

مک رابی در این بیانیه گفت: تحقیقات ما داستان علمی تخیلی را به واقعیت تبدیل می کند. هدف ما کمک به ساخت زیرساخت‌ها و فناوری‌هایی است که اسکان پایدار انسان را در ماه و فراتر از آن امکان‌پذیر می‌سازد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

isna به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *