تولید سالانه ۵۰۰ میلیون دوز واکسن دوگانه طیور در موسسه رازی

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار علم و فناوری یورنا؛ سهیلا مرادی بیدهندی، معاون پژوهشی واکسن و سرم‌شناسی رازی در سی‌امین تور رسانه‌ای شناختی و فناوری سازمان تات در حاشیه نشست خبری صدمین سالگرد تأسیس مؤسسه واکسن و سرم‌شناسی رازی. وی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری بارنا، با اشاره به برگزاری همایش آنفلوآنزای پرندگان که یک روز در 30 مهر ماه به طول انجامید، اهمیت مقابله با این بیماری ویروسی را برجسته کرد.

وی بیان کرد: آنفولانزا یک بیماری شایع در بین انسان و پرندگان است و به دلیل ویروسی بودن و تغییرات مداوم آن نیاز به واکسیناسیون مستمر است.

مرادی افزود: این ویروس دائما در حال تغییر است و با حرکت از بدنی به بدن دیگر شکل جدیدی از آن ظاهر می شود. این مشکل خطر گسترش بیشتر این بیماری را به همراه دارد و اهمیت واکسیناسیون را در جمعیت های حساس به ویژه در صنعت طیور افزایش می دهد.

وی به فعالیت موسسه الرازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای مقابله با شیوع این بیماری در صنعت طیور، همایش تخصصی را با همکاری اساتید و پژوهشگران ارشد کشور با موضوع چالش های موجود در کشور برگزار کردیم. این بیماری و علائم آن روش های کنترل

مرادی همچنین به تولید واکسن دوگانه طیور در موسسه الرازی اشاره کرد و گفت: موسسه الرازی سالانه بین 400 تا 500 میلیون دوز واکسن دوگانه طیور را در کشور تولید و توزیع می کند که نقش موثری دارد. در مبارزه و پیشگیری از بیماری های مربوط به طیور.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موسسه به توسعه و تولید واکسن های جدید و ارتقای کیفیت محصولات خود برای رفع نیازهای بخش های مختلف صنعت دامپزشکی و بهداشت عمومی کشور ادامه می دهد.

تولید سالانه حدود 500 میلیون دوز واکسن دوگانه طیور در موسسه الرازی

آنفولانزای پرندگان چیست؟

آنفلوانزای پرندگان که به آن آنفلوانزای پرندگان نیز معروف است، یک بیماری ویروسی واگیردار است که به طور خاص پرندگان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما می تواند به انسان و سایر حیوانات نیز منتقل شود.

این بیماری عمدتاً توسط ویروس های آنفولانزای A ایجاد می شود و می تواند منجر به عوارض جدی و حتی مرگ در جمعیت طیور شود.

علائم آنفولانزای طیور شامل تب، کاهش تولید تخم مرغ، سرفه، عطسه و سایر علائم تنفسی است که می‌تواند باعث خسارات اقتصادی قابل توجهی در صنعت طیور شود. با توجه به خطرات ناشی از شیوع این بیماری و توانایی آن در تغییر شکل و جهش، واکسیناسیون و نظارت دقیق بر جمعیت پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصاحبه: زهرا فوجانی

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *