توضیحات دانشگاه شهید بهشتی درباره قطع همکاری با محمد فاضلی

تبلیغات بنری


دانشگاه شهید بهشتی در خصوص قطع همکاری با محمد فضیلی مشاور فرهنگی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری جمهاوی توضیحاتی ارائه کرد.

یورنا- دانشگاه شهید بهشتی در خصوص حواشی ایجاد شده توسط میزگرد فرهنگی مسعود بهشیان؛ کاندیدای ریاست جمهوری در خصوص پایان همکاری دانشگاه شهید بهشتی و محمد فضلی توضیحاتی ارائه کرد که به شرح زیر است:

در پی پخش مناظره یکی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مطالب و ادعاهای محمد فضلی مبنی بر قطع همکاری با دانشگاه شهید بهشتی، روابط عمومی اعلام کرد. دانشگاه شهید بهشتی برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را منتشر کرد:

1. پس از پایان همکاری با دانشگاه مازندران، جناب آقای محمد فضلی درخواست همکاری با دانشگاه شهید بهشتی کردند که علیرغم مخالفت شورای اجرایی و با توجه به فضای ایجاد شده توسط مسئولین دانشگاه در آن زمان، به عنوان یکی از اعضای شورا همکاری کرد. از تاریخ 1/6/1393 شروع به کار نکرد.

2. ایشان قبل از ورود به دانشگاه شهید بهشتی به عنوان معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری و همزمان به عنوان مشاور در وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، طبق روال و روال این جلسات، یادآور شدند وی که یکی از شروط پذیرش هیأت علمی در دانشگاه به صورت تمام وقت است، استعفای خود از سمت معاونت و ادامه فعالیت در آن سمت تأیید شد. آقای الفاضیلی ضمن قبول شرط فوق متعهد شد که حتی در صورت اصرار رئیس آن مرکز و فشارهای جانبی، بلافاصله پس از قبولی در دانشگاه از سمت خود استعفا داده و از مرکز جدا می شود و به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور داشتند، اما با وجود این، تعهدات و تذکرات بعدی در مورد آن مرکز تفکیک نشد و به فعالیت اجرایی خود در آن مرکز و سایر سازمان ها ادامه دادند.

(چندین نامه در مخالفت با استخدام وی در مورد فوق وجود دارد و قابل ارائه است.)

4. از استاد فضلی با توجه به عدم حضور ایشان در دانشکده و گروه آموزشی در زمان تمدید قرارداد، تقاضا می شود در جلسه بررسی توانمندی های علمی دانشکده هنر و علوم انسانی در تاریخ 1/7/1394 هجری شمسی شرکت نموده و متعهد گردند. حضور تمام وقت در کالج و کاهش اشتغال در خارج از دانشگاه.

5. کمیته تمدید قرارداد در جلسه 16/8/1395 با تمدید قرارداد وی به شرط حضور منظم و برنامه ریزی شده با هماهنگی مسئولین دانشکده موافقت کرد.

6. به منظور تعیین وضعیت استخدامی استاد فضلی با وساطت ریاست محترم دانشکده هنر و علوم انسانی بنا به قول محترم ایشان مبنی بر حضور مستمر در گروه و دانشکده، اعضای محترم کمیته اجرایی استخدامی در جلسه 12/7/1396 هجری شمسی با امضای فرم شماره 2 موافقت نکرد و سرانجام پرونده قرارداد کاری وی به وزارت مهربانی ارسال شد. مرکز کارگزینی وابسته به وزارت مهربانی در تاریخ 1397/12/6 قرارداد ایشان را صادر و به اطلاع دانشگاه رساند.

7. طی نامه‌ای مورخ 02/07/1399 هجری شمسی مدیر امور علمی دانشگاه، استاد محمد فضلی مشمول هیچ‌یک از شرایط تمدید قرارداد نمی‌باشد.

8. اگرچه مدت قانونی تبدیل وضعیت شغلی ایشان به عنوان هیئت علمی پیمانی به افسر آزمایشی پنج سال است، اما هفت سال پس از همکاری استاد فضلی با دانشگاه، پرونده تبدیل وضعیت شغلی ایشان از قراردادی به افسر آزمایشی به موجب نامه شماره 352. در تاریخ 26 فروردین 1398 توسط دانشکده به معاونت امور دانشکده ارسال شد تا مراحل تغییر وضعیت شامل ارزیابی کارگروه صلاحیت عمومی و طرح در استخدام دانشگاه انجام شود. کمیته انجام شده.

9. در تاریخ 19/4/1300 کارگروه ذیصلاح عمومی پرونده را بررسی و به اتفاق آرا صلاحیت آن را تایید نکرد و کارگروه اعلام کرد که به هیچ وجه ادامه همکاری را مدنظر قرار نمی دهد (صورت جلسه و همچنین نظرات همکاران، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی در رابطه با آن مهم تلقی می شود، اما به دلیل محرمانه بودن قابل انتشار نیست.)

10. به منظور تصمیم گیری نهایی در خصوص ادامه همکاری های مذکور و نتایج بررسی های علمی و عمومی، پرونده در جلسه مورخ 15/6/1300 کمیته اجرایی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. هیأت اجرایی جذب ضمن بررسی سوابق و شرایط عدم رعایت تعهدات اخلاقی و عملی، عدم احساس مسئولیت وی به عنوان یکی از اعضای هیأت علمی در قبال دانشگاه و بی توجهی وی به قوانین و مقررات جذب اعضای هیأت علمی در تخلف از مفاد 21، 22، 23 و 114 آیین نامه مذکور، وی را فاقد صلاحیت برای ادامه کار در دانشگاه تشخیص داد. لذا با تایید صریح کمیته صلاحیت عمومی شورای استخدامی و همچنین شورای مرکزی استخدامی دانشگاه، مقرر شد همکاری وی به عنوان هیات علمی با دانشگاه قطع شود.

11. رئیس وقت دانشگاه در نامه شماره 130/1/567/الف مورخ 16/11/1300 پاسخ مشروح و مستدلی را به معاون وزیر در امور شهروندی و نماینده وزارت علوم در امور انسانی ارائه کرد. دفتر حقوقی علت قطع همکاری آقای محمد فضلی را مشخص کرد.

12. کمیته مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه شماره 1199834 مورخ 1400/11/16 بر اساس مصوبه کمیته مرکزی جذب اعضای هیأت علمی به شماره 458 تصمیم دانشگاه را تصویب کرد.

در صورت تمایل آقای فضلی می توان جزئیات را منتشر کرد.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای همه مردم ایران در تصمیم گیری درست، آگاهانه و درست، امیدواریم برای رسیدن به اهداف خود راه دروغ و حقیقت را انتخاب نکنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *