توصیه‌های طب سنتی برای نوشیدن آب/ ۲ عارضه جدی استفاده از آب یخ

تبلیغات بنری


گفتگو

یک متخصص طب سنتی نوشیدن آب را توصیه کرد و گفت: نوشیدن آب یخ معده را خنک می کند و باعث سوء هاضمه می شود.

رضا منتظر در گفت و گو با مقدار وی در خصوص عوارض زیاد نوشیدن آب به ویژه آب یخ که در روزهای گرم بسیار پرطرفدار است، گفت: آب مایع برای بدن حیاتی و ضروری است اما می تواند باعث غرق شدگی نیز شود. این باور که بهتر است به خصوص در فصل تابستان تا حد امکان آب بنوشد، نادرست است و هرکسی باید با توجه به فعالیت و تعریق، میزان آب مورد نیاز بدن خود را بنوشد. میزان آب مورد نیاز کشاورز که زیر نور آفتاب کار می کند با آب مورد نیاز فردی که زیر رادیاتور است و فعالیت چندانی ندارد متفاوت است و هر فردی با توجه به میزان آبی که دفع می کند باید آب بنوشد. .

وی ضمن اشاره به اینکه نوشیدن آب یخ بسیار مضر است و باعث کبد چرب می شود، ادامه داد: بسیاری از مبتلایان به کبد چرب آب یخ را به مقدار زیاد مخصوصاً همراه غذا می نوشند و به همین دلیل توصیه ما به مردم این است که به هیچ وجه از آب یخ استفاده نکنند. سعی کنید با غذا آب ننوشید. در نهایت می توانید همراه غذا یک لیوان آب بنوشید و اگر قصد دارید بیشتر از این مقدار مصرف کنید باید یک ساعت بعد از غذا این کار را انجام دهید.

این متخصص طب عامیانه با بیان اینکه نوشیدن آب یخ نیز معده را که کوره بدن است خنک می کند و باعث سوء هاضمه و علائمی مانند نفخ، درد معده و بزرگ شدن شکم می شود، افزود: بنابراین همانطور که در روایات آمده است ذکر و بر لزوم نوشیدن آب جرعه جرعه، با استراحت بین وعده های غذایی در دمایی که در یخچال کاملا خنک شود، بدون یخ و همچنین با توجه به نیاز هر فرد تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *