توصیه‌های طب ایرانی برای کنترل پرفشاری خون

تبلیغات بنری


یکی از اعضای دانشکده پزشکی ایرانی و تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کم آبی یا تجمع بد مواد زائد در بدن را یکی از عوامل فشار خون از دیدگاه طب ایرانی دانست و گفت: : در افرادی که سرد یا گرم هستند روش های درمان با طب مکمل متفاوت است.

یورنا به گزارش ویپادا، فاطمه محجوب با بیان اینکه فشار خون به میزان فشاری است که جریان خون به دیواره رگ ها وارد می کند، خاطرنشان کرد: زمانی که این میزان فشار از حد طبیعی بیشتر شود، فشار خون بالا روی بیمار ایجاد می شود داروهای فشار خون را باید زیر نظر پزشک متخصص دریافت کرد و برای کنترل بهتر فشار خون، کاهش دوز دارو و یا کنترل عوارض باید درمان‌های طب ایرانی را به عنوان مکمل در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه اصلاح سبک زندگی عامل مهمی در کنترل فشار خون بالا در بدن است، اظهار داشت: انجام فعالیت بدنی کافی در کاهش وزن، افزایش متابولیسم و ​​کاهش تجمع مواد زائد در بدن نقش بسزایی دارد.

عضو دانشکده پزشکی ایران و کاردانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس مطالعات مختلف ورزش نقش مهمی در کنترل فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد، گفت: غذاهای چرب، غلیظ و روزه بخورید. غذا. غذاها از آنجایی که بسیار مهم هستند در افزایش فشار خون نقش دارند و پرهیز از پرخوری، پرخوری و اعتدال در غذاها و نوشیدنی ها با توجه به خلق و خوی فرد در پیشگیری از این بیماری مهم است.

محجوب خاطرنشان کرد: به افرادی که از فشار خون و تب رنج می برند توصیه می شود از میوه ها و سبزیجات تازه مانند زالزالک، گیلاس، گیلاس، سیب، انار، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و عناب در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز استفاده از لیموترش تازه، تخم گشنیز، سماق و زرشک را در غذای افراد مبتلا به فشار خون و طبع گرم توصیه کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *