توصیه‌های تغذیه‌ای برای جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان

تبلیغات بنری


کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مصرف میوه های آبدار و صیفی جات و مقدار کافی آب و مایعات را برای پیشگیری از آفتاب زدگی در تابستان مهم دانست.

یورنا – به گزارش ویپدا، محمد رشید میفان با تاکید بر نقش تغذیه در پیشگیری و بهبود گرمازدگی در تابستان گفت: در تابستان گرم یکی از راه های اصلی تعادل دمای بدن، تعریق و دفع ادرار است. در واقع بدن ما از طریق فعالیت غدد عرق و ادرار سعی در کاهش دمای خود دارد.

کارشناس تغذیه و رژیم غذایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مصرف میوه های آبدار در فصل تابستان را توصیه کرد و خاطرنشان کرد: میوه های آبدار مانند هندوانه، هندوانه، خیار و توت فرنگی حاوی مقدار زیادی آب و الکترولیت هایی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم هستند. . آنها به حفظ تعادل آب و الکترولیت بدن و جلوگیری از کم آبی (از دست دادن آب) کمک می کنند.

وی ادامه داد: همچنین نوشیدن مقدار کافی آب و مایعات، یک فنجان آب سرد با چند قطره آبلیموی تازه، شربت تخم مرغ و ریحان، شربت بید و مشک و شربت گلاب برای پیشگیری از آفتاب‌زدگی توصیه می‌شود.

رشید با بیان اینکه مخلوط آب، شیر و خیار به تنظیم دمای بدن کمک می کند، گفت: نوشیدن آب شیر خیار در کاهش علائم سکته مغزی موثر است و می توان آن را با نان و مقداری برگ نعناع مصرف کرد. ” “عصر تابستانی می خواست.”

وی خاطرنشان کرد: در زمان گرمازدگی بسیاری از میوه های تابستانی مانند خیار، هندوانه، انگور، موز، سیب، طالبی، نعناع، ​​لیمو، کاهو، پیاز و کرفس جایگزین املاح یا مواد معدنی از دست رفته در بدن می شوند که توصیه می شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه در فصل تابستان از مصرف غذاهای تسریع کننده گرمازدگی پرهیز شود، افزود: مصرف مایعات شیرین حاوی کافئین که ادرار آور است و باعث کم آبی بدن می شود، توصیه نمی شود. تابستان همچنین باید از مصرف همزمان مایعات بسیار سرد خودداری کنید.

رشید ادامه داد: مصرف غذاهای سنگین و دیر هضم مانند پروتئین های چرب، سرخ شده و سنگین می تواند باعث افزایش فشار بر دستگاه گوارش و تسریع دفع مایعات بیشتر از بدن شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *