توصیه‌هایی برای مراقب از پوست در پیاده‌روی اربعین/ چند راهکار برای مقابله با عرق‌سوز شدن بدن

تبلیغات بنری


این متخصص پوست و مو توصیه هایی را برای مراقبت از پوست در زیارت اربعین بیان کرد و گفت: به همه زائران اعم از کودکان، زنان و مردان توصیه می شود علاوه بر صورت خود از کرم های ضدآفتاب استفاده کرده و از ضدآفتاب به دست های خود نیز استفاده کنند.

کیانا فرهی در گفتگو با مقدار ارائه مشاوره به زائران چهل وی بیان کرد: در حال حاضر دمای هوا در عراق به 50 درجه می رسد و هر چه شدت نور خورشید بیشتر باشد، اشعه ماوراء بنفش بیشتر می شود، بنابراین به همه زائران اعم از کودکان، زنان و مردان توصیه می شود از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند و به دست های خود ضد آفتاب بزنند. علاوه بر چهره آنها مردان نیز باید از ضد آفتاب به پشت و گردن استفاده کنند و لازم است این روش هر 4 ساعت یکبار تمدید شود. علاوه بر ضد آفتاب باید از کلاه لبه دار نیز استفاده کنید.

پوشیدن لباس های نخی هنگام پیاده روی چهل روز ضروری است

وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است زائران قبل از عزاداری تا حد امکان از لباس های نخی و لباس های روشن مانند خاکستری یا سفید استفاده کنند، ادامه داد: استفاده از لباس های غیر نخی تنفس را در هنگام عرق کردن و درد منافذ پوست سخت می کند. از سوختگی های دردناک، به این عرق می گویند.

راهکارهایی برای مقابله با سوزش سر دل

وی افزود: اگر فردی به این عارضه مبتلا است باید لباسی را که می پوشد عوض کند و در صورت در دسترس نبودن آن از کرم های مرطوب کننده استفاده کند زیرا پوستی که تحت تاثیر عرق قرار می گیرد ملتهب و متورم می شود. آلوده به عرق استفاده از این کرم ها به ترمیم پوست کمک می کند. همچنین باید از شستن ناحیه آسیب دیده با صابون و مواد شوینده خودداری کنیم و فقط یک پارچه سرد را روی ناحیه آسیب دیده بمالیم. مهم ترین نکته در این پیچیدگی استفاده از لباس های نخی است.

فرهی بیان کرد: به افرادی که اضافه وزن دارند و بافت چربی دارند توصیه می شود جاهایی مانند ران، زیر بغل و چین های بدن را خشک کرده و با صابون آن جاها را بشویید، زیرا این کار به جلوگیری از تعریق کمک می کند.

زائران در ساعات اوج نور خورشید یعنی از ساعت 10 صبح تا 14 بعدازظهر پیاده روی نکنند.

کارشناس پوست و مو با بیان این مطلب گفت: به زائر توصیه می شود در اوج تابش نور خورشید یعنی از ساعت 10 صبح تا 14 بعد از ظهر پیاده روی نکند و روزها بخوابد و شب ها حرکت کند.

این پزشک متخصص بر مصرف مایعات حاوی املاح مانند آب و عسل در ایام زیارت اربعین تاکید کرد و افزود: این اقدام باعث بهبود وضعیت تعریق زائران و کاهش مشکلات پوستی از جمله خارش می شود. ، کهیر و بثورات. تحریک

اقدامات لازم در مقابله با نیش حشرات

فرهی از جمله مشکلاتی که ممکن است زائران در سفر اربعین با آن مواجه شوند گزیدگی حشرات است، تصریح کرد: در صورت مواجهه زائران در معرض گزش مار، عقرب یا حشره باید اقدامات خودسرانه مانند بستن زخم و پرهیز از استفاده از کمربند انجام شود. یا زخم را با چاقو باز کنید و در اسرع وقت به اولین مرکز درمانی مراجعه کنید، زیرا تمام پادزهرهای عقرب گزیدگی و سایر نیش ها در مراکز درمانی موجود است.

وی بیان کرد: مردم هرگونه احساس بی حالی، گیجی و ضعف عضلانی را جدی بگیرند چرا که این علائم از علائم اصلی گرمازدگی است و زائران در صورت بروز این علائم توقف و استراحت کنند و مایع درمانی برای آنها آغاز شود. بی توجهی به گرمازدگی می تواند منجر به عوارض و حتی کما شود.

این متخصص پوست و مو گفت: افراد با مشاهده این موارد هرگونه آفتاب سوختگی، تغییر رنگ پوست، قرمزی پوست و زخم را جدی بگیرند و به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا در صورت عدم رسیدگی به این عوارض و قرار گرفتن این زخم ها در معرض نور خورشید. آنها می توانند باعث سرطان پوست شوند. همچنین لازم است از اعمالی مانند مالیدن خمیردندان و ریختن آب یخ روی زخم خودداری شود زیرا این کارها باعث تشدید وضعیت پوست می شود.

این پزشک متخصص تایید کرد: همچنین باید از ترکیدن جوش ها پرهیز کرد و برای رفع جوش جدا شده از محلول های گیاهی استفاده کرد زیرا پوست به این محلول ها واکنش نشان می دهد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *