توصیه‌هایی برای بازگشت زائران از پیاده روی اربعین

تبلیغات بنری


به روزهای پایانی زیارت اربعین در عراق نزدیک می شویم پزشکیان داوطلب هلال احمر توصیه هایی به زائرین ارائه می کنند توصیه هایی که سلامت زائران را هنگام بازگشت از مراسم تضمین می کند.

یورنا – بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر: ملیحه زنگنه، خبرنگار مأموریتی در عراق؛ به روزهای پایانی زیارت اربعین نزدیک می شویم و زائران در کربلا دل گذاشته اند و در زمزمه وداع امام حسین (علیه السلام) آرزوی دعوتی دیگر برای یک سال دیگر به دعا و استراحت در آن حضرت دارند. حرم امن پزشکیان داوطلب هلال احمر که شبانه روز خادمان عزیزان حسینی بودند، به پایان سفر عاشقانه خود نزدیک می شوند و لذت خدمت به زائران تنها به شور و شوق سال های آینده آنان دامن می زند. بازگشت از سفر عاشقی آدابی هم دارد به همین دلیل به 3 پزشک در درمانگاه نجف رفتیم.

از راحتی تا رفع خستگی

دکتر محمدرضا شاهوردی، پزشک داخلی کلینیک نیپا، یکی از پزشکانی است که با او به گفت و گو نشستیم تا توصیه های لازم را برای بازگشت سالم به ما بدهد. دکتر الشاوردی به حجاج توصیه می‌کند: «کسانی که از بیماری قلبی، دیابت یا سایر بیماری‌های مهم رنج می‌برند، قبل از بازگشت به مراکز هلال احمر مراجعه کرده، تحت معاینه قرار گرفته و داروهای مربوط به سلامت خود را قبل از بازگشت تهیه کنند و از مراجعه خودداری کنند. وارد شوید.» مشکل

یک متخصص داخلی در درمانگاه نباء توضیح می دهد: برخی از بیماران در بیمارستان هلال احمر ایران وابسته به امام علی (علیه السلام) در نجف بستری می شوند، بنابراین توصیه می شود در صورت بهبودی کامل و بهبودی، به همراه خانواده به کشور بازگردند. به طور کامل از بیمارستان مرخص شد.»

توصیه می شود افرادی که در حین پیاده روی دچار بیماری های جسمی، روحی یا تنفسی می شوند در صورت امکان چند روز در منزل استراحت کنند و پس از رفع خستگی و اسپاسم عضلانی به محل کار خود بازگردند. همچنین در صورت آوردن ویروس، بیماری عفونی یا اپیدمی از عراق به ایران، باید حداقل 10 روز ارتباط خود را با اطرافیان محدود کرده و از دست زدن و بوسیدن خودداری کنند تا بیماری های عراقی در کشور شیوع پیدا نکند.

داروها را فراموش نکنید

دکتر مهسا قدسی، متخصص طب اورژانس در کلینیک نباء توصیه می کند: «دیابتی ها باید انسولین خود را در طول مسیر حمل کنند و داروهای خود را در عراق رها نکنند و بهتر است دیابتی ها حداقل یک بار قند خون خود را چک کنند در راه.” بیمارانی که از زخم پا رنج می برند باید راه رفتن را محدود کرده و از کفش های مناسب استفاده کنند تا سفر را با آسیب کمتری به پایان برسانند.

به همه بیماران توصیه می شود با معاینه کامل وضعیت خود را بررسی کنند. جداسازی محیط و ظروف غذا، پوشیدن ماسک، فاصله گرفتن از اقوام و به تعویق انداختن ملاقات با اقوام و دوستان به چند روز پس از بازگشت از مراسم اربعین بسیار مهم است.

مراقبت از عفونت های زنانه

دکتر فاطمه شرباف، متخصص زنان و زایمان رزیدنت درمانگاه ام القری با تایید این مطلب می گوید: شایع ترین مشکلی که خانم ها در سفر با آن مواجه می شوند، نامنظم شدن قاعدگی است و به همین دلیل دارو هم مصرف می کنند تا از فرصت حج بهره مند شوند. مواجهه با مشکلات و اختلالات قاعدگی در ماه های بعد؛ به همین دلیل مراجعه به متخصص زنان و تنظیم سیکل قاعدگی ضروری است.

با توجه به دمای هوا در عراق و تفاوت شرایط زندگی و آب و هوا با ایران، زنان ممکن است از نظر ابتلا به عفونت های زنان با مشکل مواجه شوند. بنابراین توصیه می شود پس از بازگشت از مراسم اربعین به متخصص زنان مراجعه کرده و در صورت لزوم درمان عفونت را آغاز کنید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *