توزیع متوازن بودجه برای تجهیز سینماهای کشور/ انحرافی که اصلاح شد

تبلیغات بنری


یکی از گلایه های عمده سینمادوستان در چند دهه گذشته عدم توزیع متوازن اعتبارات اختصاص یافته برای تجهیز و بازسازی سینماهای کشور بوده است که در دولت سیزدهم محقق شد.

یورنا تحقق عدالت یکی از 13 شعار اصلی دولت بود و این اصل رفتاری باید به رویه ای تبدیل شود که همه ارکان دولت متعهد به رعایت آن باشند. حوزه فرهنگ به ویژه سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود.

قبل از هر اقدامی باید مصادیق اصلی بی عدالتی در عرصه سینما در سال های اخیر بررسی شود تا بر این اساس اقدامات لازم صورت گیرد. یکی از این مصادیق تجهیز و نوسازی سینماهاست که گلایه اصلی سینمادوستان در کشور شده و بارها بی عدالتی را در این زمینه به مقامات بالاتر مطرح کرده اند.

متأسفانه پیش از این نیز هزینه های زیادی را برای تجهیز و بازسازی سینماهایی که نیازی نداشتند اختصاص می دادند. بودجه هایی که می توانست بسیاری از سینماها را در شهرهای دورافتاده احیا کند و به گسترش مجموعه سینمای کشور کمک کند، صرف گسترش تماس های شخصی و ثبت نام شد.

این در حالی است که حتی سینماهای شهرستان ها نیز مجهز نبود و در دولت سیزدهم حرکت جدیدی برای تجهیز و نوسازی سینماها لازم بود.

لازم است دولت جدید توجه ویژه ای به این اقدام داشته باشد تا وضعیت به دو دهه قبل برنگردد و نهضت پردازش سینما ادامه یابد.

مؤسسه سینماشهر با نگاه عدالت‌محور فوق الذکر تا خرداد 1403 بیش از 860 میلیارد ریال برای حمایت از ساخت، بازسازی، بهسازی و نوسازی سینماها و سینماها و همچنین حمایت از خدمات آزمایشگاهی فیلم هزینه کرد. سینماها نیز از 629 سینما و 311 سینما در سال 1400 هجری قمری به 860 سینما و 389 سینما در سال 1403 هجری قمری توسط اداره ارشاد استان تجهیز شدند.

این آمار نشان می دهد که دولت به جای اختصاص بودجه های کلان به چند سینمای خصوصی، باید سینماهای بیشتری با بودجه بسیار کمتر ایجاد کند و به چرخه نمایشگاه اضافه کند.

حمایت از ساخت، بازسازی، بهسازی و نوسازی سینماها و سینماها، حمایت از ارتقای فناوری تجهیزات سمعی و بصری در سینماها و سینماها، حمایت از آثار سینمایی که با ابزارهای مختلف تبلیغاتی و اطلاع رسانی به نمایش در می آیند، حمایت از توسعه دفاتر پشتیبانی فنی و تجهیزات سینمایی و حمایت از سیستم مدیریت فروش و نمایش سینما (SMF)، برنامه ریزی برای توسعه سیستم های فروش بلیت، امضای تفاهم نامه با مدیران ارشد مناطق در سراسر کشور برای ساخت «سینماهای فرهنگی» و تجهیز سالن های تئاتر موجود در شهرها. بدون سینما، راه‌اندازی «سینماکارت» و «باشگاه مشتریان سینما» در ایران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران داخلی در راستای تامین نیاز سالن‌های سینما و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به سازندگان و سازندگان سینما. سینماهای کشور یکی از رسالت های مهم این نهاد در سال های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *