تمدید عضویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ایفلا برای سال ۲۰۲۴

تبلیغات بنری


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از تمدید عضویت این نهاد در ایفلا تا سال 2024 خبر داد.

یورنا- به گزارش روابط عمومی این حوزه، محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد از تمدید عضویت این نهاد در فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابخانه ای (ایفلا) خبر داد. وی گفت: این نهاد برای سال 2024 به مدیریت تخصصی کتابخانه‌های عمومی و با هدف انتقال دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه کتابخانه‌های عمومی و شناسایی آخرین تجربیات در این زمینه با گسترش خود اختصاص دارد. گستره بین المللی در سال های اخیر به عنوان عضوی از فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابخانه ای (IFLA) حضور فعال داشته است.

وی به سابقه عضویت بنیاد در ایفلا اشاره کرد و گفت: این بنیاد در سال 2021 عضویت خود را در فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابخانه ای تمدید کرد و در سال 2024 علیرغم مجازات های سختی که توسط کتابخانه های عمومی کشور اعمال شد، توانست. با همکاری وزارت امور خارجه به پرداخت حق عضویت می پردازد و در «کتابخانه های کودک و نوجوان»، «کتابخانه های عمومی» و «آسیا» عضویت دارد. و کمیسیون های منطقه ای برای منطقه اقیانوس آرام.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد با اشاره به حرکت های بنیاد در راستای گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی و ایفای نقش در راستای دیپلماسی فرهنگی گفت: برگزاری شش دوره بین المللی کاریکاتور نویسان هر دو سال یکبار و برگزاری دوره آموزشی. در مورد کتاب های کارتونی بین المللی برگزاری نمایشگاه هنری هر دو سال یکبار در کتابخانه ملی تاتارستان، بازدید سفیر پادشاهی عربستان سعودی در تهران به همراه دبیرکل بنیاد، شرکت در برنامه ایفلا “جهان از طریق کتاب های مصور” و معرفی از 10 کتاب کودک ایرانی با میزبانی کتابخانه قاضی خسروبیگ، هیئت مدیره بوسنی و هرزگوین و کتابخانه امیرالمومنین(ع)، شورای عراق و امضای تفاهم نامه همکاری. حضور معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات بنیاد در کارگاه منطقه ای ایفلا در بانکوک و برگزاری همایش های بین المللی «طراحی و توسعه خدمات کتابخانه های عمومی» و «کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک» با سخنرانی رئیس ایفلا و مشارکت کارشناسان بین المللی میزبانی از روسای انجمن های کتابخانه های برزیل، ترکیه، روسیه و هند و رئیس کمیته دائمی کتابخانه های عمومی ایفلا، انتخاب و عضویت مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان در ایفلا. کمیته سوادآموزی و کتابخوانی، به روز رسانی سالانه آمار کتابخانه های عمومی در نقشه کتابخانه های جهان ایفلا، مشارکت کتابخانه مرکزی کانت یزد در جایزه بهترین کتابخانه عمومی سال ایفلا و استفاده از حق رای در انتخابات ایفلا. از جمله اقدامات بین المللی کتابخانه های عمومی کشور در سال های اخیر است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *