تمایل جدی دولت به واگذاری مدیریت در خودروسازها/ دو اقدام مهم صنعت برای صرفه‌جویی در مصرف برق

تبلیغات بنری


وزیر صنعت، معدن و تجارت در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بورس از تمایل جدی دولت برای واگذاری مدیریت شرکت های خودروسازی خبر داد.

یورنا به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی بورس با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجید عشقی رئیس هیئت مدیره در محل تشکیل شد. مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان بورس با محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی و سایر اعضا و شورا تشکیل شد.

افزایش ظرفیت تولید برق جدید

در این جلسه علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای افزایش تولید برق گفت: ظرفیت جدید برق کشور به 2144 مگاوات رسید که یک هزار و 144 مگاوات آن توسط صنعت تامین شده است. بخش.

اقدامات بخش صنعت برای منطقی کردن مصرف برق

وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در خصوص اقدامات بخش صنعت برای صرفه جویی در مصرف برق، گفت: صنعت می تواند برق حاصل از تامین خانوارها را به عنوان یکی از مشوق های صرفه جویی در مصرف برق از مردم به قیمت برق صنعتی خریداری کند. مصرف.

وزیر صامت اضافه کرد: از سوی دیگر تلاش شده است تعداد زیادی از موتورهای کولر گازی خانگی با موتورهای جدید جایگزین شوند و در صورت تحقق این امر می توان شاهد صرفه جویی حدود 30 درصدی برق در بخش خانگی باشیم.

وی درباره ظرفیت تولید خودرو در کشور نیز خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های ارزی در حوزه خودرو و با تلاش برای تشدید کنترل ها در این بخش، سامانه نظارت پیش اعلامی نیز ایجاد شده است که بر اساس آن شرکت های خودروسازی ایجاد می شوند. آنها می توانند ارز مورد نیاز را دریافت کنند و باید برنامه های خود را به طور مشخص به وزارت امنیت ارسال کنند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه این اقدام باعث کاهش تولید در دوره ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد تا شرکت ها بتوانند خود را با این موضوع تطبیق دهند، خاطرنشان کرد: امید است ظرفیت تولید در ماه های تیر و مرداد و تا پایان سال افزایش یابد. پایان سال با افزایش تولید از یک میلیون و سیصد و سی و پنج دستگاه به یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه.

وی در پایان گفت: وزارت حراست نیز با رعایت کارآمدی دولت و شرکت ها خواستار واگذاری کرسی های اداری در کارخانه های خودروسازی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *