تلاش و آمادگی وزارت بهداشت برای اجرای صحیح برنامه هفتم توسعه

تبلیغات بنری


معاون توسعه اداری و منابع وزارت بهداشت با اشاره به تلاش های فشرده طی سه سال گذشته برای تهیه برنامه هفتم توسعه در وزارت بهداشت، آمادگی این وزارتخانه را برای اجرای صحیح و به موقع این برنامه اعلام کرد. . طرح.

یورنا – به گزارش ویپادا، بهروز رحیمی گفت: بر اساس سیاست های کلی برنامه هفتم ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در شهریور 1401 هجری شمسی، وزارت بهداشت مجبور به ارتقای نظام سلامت مطابق با سیاست های کلی سلامت و بهداشت شد. نوسازی و دستیابی به ارتقای نظام آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت. برنامه ریزی کنید

وی افزود: بنابراین بر اساس رویه وزیر بهداشت، کمیته راهبری برای تهیه برنامه هفتم در دفتر سازمان توسعه و دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی تشکیل شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته در مجموع ۲۴۰ جلسه سیاست گذاری و نشست فنی و موضوعی در سطوح مختلف نظام سلامت و نظام برنامه ریزی به ویژه سازمان برنامه و بودجه و کمیته های بهداشت و درمان شورای اسلامی برگزار شده است. . .

معاون اداری و توسعه منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: در جلسات متعدد بین دستگاهی و درون بخشی، پیشنهادات حوزه سلامت چندین بار مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه در نهایت در برنامه هفتم توسعه، 85 ماده و بند جزء و تفاهم نامه تدوین شد. به تصویب رسید که مستقیماً با بخش بهداشت و درمان در ارتباط بود و شورای اسلامی رسید.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت با برقراری ارتباط با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ مناسبی به ابهامات و سوالات مطرح شده در حوزه سلامت داد.

رحیمی گفت: بر اساس تحلیل های انجام شده بر روی قانون مصوب، حدود 224 تکلیف مرتبط با حوزه سلامت و وزارت بهداشت در قانون وجود دارد که باید به صورت عملیاتی برنامه ریزی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: قانون نهایی همه نظرات وزارت بهداشت را برآورده نکرد، اما موارد مهم مندرج در برنامه هفتم می تواند راهگشای نظام سلامت در کشور باشد. . در این برنامه به موضوعاتی مانند تامین پایدار منابع مالی، ارائه خدمات مناسب به مردم، سلامت الکترونیک، نیروی کار بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، توسعه آموزش و پژوهش سلامت پرداخته شده است.

معاون اداری و توسعه منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه اجرا، وزارت بهداشت از چند ماه پیش با تشکیل دبیرخانه اجرای برنامه هفتم در برنامه ریزی راهبردی و دفتر نظارت فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی علمی دلایل عدم اجرای کافی برنامه های قبلی، استخراج کلیه وظایف مندرج در برنامه هفتم، شناسایی معاون و همکار اصلی برای اجرای هر یک از وظایف، مطالعه تامین مالی برنامه و توجه به وظایف مسئولیت وزارت سلامت از جمله کنترل عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت از جمله برنامه های این حوزه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر همکاران و کارشناسان ما در حال تعیین شاخص ها، برنامه سالانه و کسورات استانداری هستند و از امسال برنامه هفتم توسعه از طریق برنامه اجرایی سالانه و برنامه اجرایی اجرا و پیگیری می شود. سیستم مدیریت سیستم سلامت و ما هر لحظه می توانیم پیشرفت برنامه ها را به صورت آنلاین رصد کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *