تقدیر وزیر نیرو از از کارکنان فداکار نیروگاه رامین اهواز

تبلیغات بنری


محرابیان با قدردانی از کارکنان فداکار نیروگاه رامین اهواز که با تلاش ایثارگرانه خود مانع خروج نیروگاه از دایره تولید برق شدند، گفت: این فداکاری میلیون ها نفر را بیشتر متوجه سختی های فرآیند تولید برق کرده است.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در دیدار با رضا خسروی و محمد امیری کارکنان نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه در روزهای گذشته فیلمی از قربانی شدن آنها در فضای مجازی برای رفع مشکل منتشر شد، گفت: حشره. کندانسور توربین نشتی توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است: وقتی کار کارشناسی و با ایمان و اخلاص انجام شود با اقبال و استقبال عمومی مواجه می شود و در مورد فداکاری اخیر دو تن از کارکنان رامین اهواز. نیروگاه برای جلوگیری از خروج نیروگاه از چرخه تولید برق ایجاد شد و ما شاهد این صداقت و ایمان بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه فیلم های کوتاهی از فداکاری های کارکنان در تعمیر کندانسور نیروگاه رامین اهواز بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و تاثیر بسیار بالایی در پیوند افکار عمومی با صنعت برق ایجاد کرد. این فیلم‌های کوتاه که صرفاً برای سوغات در نظر گرفته شده بود، گرفته شد و هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد که چنین موجی در فضای مجازی ایجاد کند و بسیار مؤثرتر از تولید فیلم و کارهای تبلیغاتی بزرگ بود و دلیل آن هم این بود. خلوص نیت است که در اعمال این عزیزان شاهد بودیم.

وزیر نیرو در این خصوص افزود: فداکاری دو تن از همکاران ما در نیروگاه رامین اهواز دو نتیجه واضح داشت اول اینکه نیروگاه در شرایط سخت از چرخه تولید برق خارج نشد. ثانیاً شرایط فصل گرما امسال میلیون ها شهروند ایرانی را بیشتر متوجه دشواری های فرآیند تولید برق و ارزش بالای این انرژی کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان تصویر دقیقی از روند تولید برق ندارند، تصریح کرد: برخی فقط ظاهر برق را می شناسند و این در حالی است که فرآیند تولید برق از مرحله انرژی ساختمان آغاز می شود فرآیند انتقال و توزیع نیروی کار و فعالیت بسیار پیچیده و دشوار است و لازم است افکار عمومی نسبت به این موضوع آگاهی بیشتری داشته باشند.

وزیر نیرو با ابراز خرسندی از اثربخشی بالای کار نیروگاه رامین اهواز در نزدیک کردن افکار عمومی به تلاش های صورت گرفته در صنعت نیروگاهی در کشور اظهار داشت: آنچه در نیروگاه رامین و دو نیروی اختصاصی برای جلوگیری از تکرار مشکل تولید برق وارد فضای دیگ بخار شدند و بارها در این نیروگاه و سایر نیروگاه های کشور، مهندسان و کارگران زیادی به صورت شبانه روزی برای تامین برق پایدار در کشور تلاش می کنند.

محرابیان در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه در سه سال گذشته و بر اساس این تلاش 9 هزار و 300 مگاوات ظرفیت تولید برق به کشور اضافه شده است، خاطرنشان کرد: 600 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در شرف ورود به کشور است. . 8000 مگاوات دیگر از نیروگاه های حرارتی کشور طی یک سال و نیم آینده به کل ظرفیت تولید برق کشور اضافه می شود.

محرابیان با تاکید بر نقش موثر نیروی کار ماهر در صنعت انرژی در رفع مشکلات این صنعت و افزایش ظرفیت تولید برق گفت: به عنوان مثال در استان کرمان نیروگاه شهید سلیمانی به طور کامل تولید را متوقف کرد و حتی مهندسان خارجی نیز تولید خود را از دست دادند. اعلام کرد که این نیروگاه توانایی تولید برق را ندارد اما با کمک شرکت های دانش بنیان و توان نیروهای متخصص و متعهد در صنعت برق توانسته ایم این نیروگاه را به چرخه تولید برسانیم. حداکثر ظرفیت.

وی بهره برداری از نیروگاه های کشور با آمادگی بیش از 98 درصد را تنها با نیروی انسانی متخصص و متعهد میسر دانست و تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که هر چه بیشتر روی توانمندی ها و توان جوانان متخصص کشور سرمایه گذاری کنیم. با نیروهای متعهد توانستیم کارهایی را انجام دهیم تا با موفقیت پیش برویم.

محرابیان با اشاره به تشکیل گنبد گرمایی در غرب آسیا در فصل گرم سال و افزایش شدید دما افزود: در حالی که به دلیل افزایش شدید دما در غرب آسیا بسیاری از کشورهای دارای زیرساخت های قوی مانند کویت هستند. میزهای خاموشی مستقر شد ما در ایران در نتیجه تلاش شبانه روزی کارگران صنعت برق مانند کارگران فداکار نیروگاه رامین اهواز، برق پایدار را در اختیار شهروندان خود قرار می دهیم.

وی در پایان سخنان خود به لزوم توجه به دغدغه های نیروهای فعال در صنعت برق و رفع آن اشاره کرد و در این خصوص گفت: باید تلاش کنیم تا انگیزه همکاران فعال در صنعت برق را افزایش دهیم. صنعت برق در سطوح مختلف و در این راستا مرحله تحول در وضعیت همکاران ما از چند ماه پیش اعلام شد و این امر با هماهنگی انجام خواهد شد دولت، به خواست خدا

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *