تقدیر از پیرغلامان توسط نوجوانان در ویژه‌برنامه «پرده عشاق»

تبلیغات بنری


ویژه برنامه «پرده عاشقان» با هدف تجلیل از سالمندان برای نوجوانان از 25 مردادماه در فرهنگسراهای تهران برگزار می شود.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حمیدرضا خونوی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: ویژه برنامه «پرده عاشقان» آیینی است که در سال های گذشته به منظور تکریم در سازمان فرهنگی هنری تهران برگزار می شد. بزرگان، پیشکسوتان و فعالان هیئات حسینی تهران و سابقه طولانی آن.

وی ادامه داد: اجرای این آیین در سال جاری با رویکرد تجلیل از جوانان پیر عبیدالحسینی و خادمانش (زن و مرد) از قاریان، زکات، شاعران، نویسندگان، سخنرانان، فعالان و خادمان آل میدان وفد. حسینیه، تکاداران و غیره با حضور شیوخ و چهره های مردمی محله و منطقه.

نماینده فرهنگی سازمان فرهنگی هنری وابسته به شهرداری تهران در خصوص نحوه برگزاری این مراسم گفت: در این برنامه نوجوانان اعضای حلقه بچه های فرهنگسرا در هر کانونی در تمامی نقاط مراسم از شناسایی و دعوت از سالمندان برای اجرای مراسم و تولید محتوای مستند و رسانه ای، همکاران ما در فرهنگسراها تنها در نقش مربیگری فرآیندهای اجرایی را تسهیل کرده و بر عملکرد آنها نظارت خواهند داشت.

وی افزود: بار فرهنگی این آیین‌ها بر دوش جوانان «حلقه کودک فرهنگ‌سرا» خواهد بود که برخی در پوشش فعالان و برخی دیگر در پوشش مخاطب برنامه‌های فرهنگی با فرهنگسراها تعامل دارند. همنشینی با مخیر حسینی و یادگیری از آنها. همچنین تقویت ارزش بندگی شهدا (علیه السلام) در روح و روان نوجوانان، زمینه ساز شوق خدمت به خلق خدا در نسل امروز است. از طرفی حضور بزرگان محله و راهنمایی نوجوانان باعث تعامل خوب بین نسل ها و انتقال تجربیات می شود.

الخونوی در خاتمه ضمن دعوت از نوجوانان برای شرکت در این مراسم گفت: نوجوانان علاقه مند می توانند برای عضویت در «حلقه فرهنگی کودک» و شرکت در برنامه های فرهنگی و هنری به نزدیک ترین فرهنگسرا مراجعه کنند.

ویژه برنامه ستاره عاشقان از 25 مردادماه به مدت یک هفته در فرهنگسراهای تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *