تغییر چهره ناوگان عمومی تهران به‌زودی انجام می‌شود

تبلیغات بنری


شهردار پایتخت در این همایش مالی با بیان اینکه کارنامه عملکرد سه ساله شهرداری فعلی تهران حاصل تلاش کارکنان پرتلاش این مجموعه است، نقطه شروع تحول پایتخت در این حوزه محسوب می شود. برای مدیریت شهری

یورنا- مراسم گردهمایی کارکنان اداره دارایی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بعدازظهر امروز – 2 مرداد 1403 هجری شمسی – با حضور شهردار تهران و جمعی دیگر از مدیران ارشد مجتمع مدیریت شهری در محل سکونت شهرداری تهران برگزار شد. مرکز همایش های برج میلاد.

در این برنامه علی رضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به رویکرد تحول آفرین ششمین دوره مدیریت شهری گفت: تهران 238 سال پایتخت ایران بوده است. ما به دنبال تحول در شهر هستیم. تحولی بزرگ که پایه های شهر را به سمت استحکام و پایه های شهر را به سمت عدالت و دسترسی به خدمات برای همه فراهم می کند. ایجاد محیطی مناسب برای انسان ضروری است. این تلاشی بود که در این شهر یک اصل «مردم» باشیم. مردم مالک اصلی این شهر هستند. خدمت به مردم افتخار ماست

شهردار تهران نقطه شروع تحول پایتخت را در حوزه مدیریت شهری دانست و افزود: باید تلاش می کردیم تا سازمان خدمات شهری را به یک سازمان خدماتی برای پذیرش مسئولیت های بزرگ تبدیل کنیم. بیایید این تحول را ایجاد کنیم که شهر، شهروندان و مدیریت شهری را به الگویی برای دیگران تبدیل کند. تا بتوانید هر سه را در بخش فناوری به روز کنید.

وی ادامه داد: اکنون کارنامه عملکرد سه سال گذشته جلوی چشم شماست. این رکورد حاصل تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شهرداری تهران است. بسیاری از مردم وقتی از دستاوردهای مدیریت شهری مطلع می شوند، آن را جذاب می دانند. به عنوان مثال اخیراً بیش از 25 نماینده مجلس از صبح تا ظهر از پروژه های فعال ما بازدید کردند. اصولاً گفتند این بازدید دیدگاه ما را نسبت به مدیریت شهری تغییر داد.

زاکانی گزارش دستاوردها در حوزه های عمرانی، مالی، حمل و نقل، خدمات شهری و شهرسازی را برای بسیاری غیرقابل باور توصیف کرد و گفت: به عنوان مثال در حالی که در سال 1398 تنها 27 بودجه بود، بودجه امسال 151 بودجه است. با تفاهم نامه 169 بودجه). این یعنی تقریبا 5.5 برابر بودجه 2019! در سال گذشته 75.9 پروژه به تصویب رسید و تکمیل حدود 110 پروژه به ثبت رسید. ما باید لایحه بودجه را در شورا تصویب می کردیم. چنین آمار و عملکردی برای برخی افراد غیر قابل باور است.

شهردار تهران بر لزوم آگاه سازی مردم از دستاوردهای حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: تا امروز در تبیین دستاوردهای شهرداری تهران کوتاهی کرده ایم. این دستاوردها باید به مردم گزارش شود. موفقیت های به دست آمده در زمینه حمل و نقل بی نظیر است. کلیه بودجه های تخصیص یافته به جز هزینه های تکمیل 4 خط جدید مترو تهران؛ مدل تامین مالی این چهار خط جدید متفاوت است. به لطف خدا درخواست ثبت نام خودروهای جدید تکمیل شده و به زودی تعدادی از آنها وارد شهر خواهند شد.

وی اولین عامل موفقیت در حوزه مدیریت شهری را مسئولیت کارکنان شهرداری تهران دانست و گفت: به عنوان مثال هیچ گاه از تسویه بدهی های شهرداری تهران کوتاهی نکرده ایم. برخی از بدهی های پایدار تا دو دهه پیش ایجاد شد. بانک شهر در آستانه ورشکستگی بود. بزرگترین سهامدار این بانک شهرداری تهران است. این بانک با تسویه بدهی ها از ورشکستگی جلوگیری کرد.

زاکانی نوع تغییر شرایط مالی بانک شهر را تشریح کرد و گفت: نسبت کفایت سرمایه برای این بانک بیش از منفی 19 درصد بود که امروز به مثبت 3 درصد رسید. پیش بینی می شود این بانک در سال گذشته 7 درصد و امسال 13 درصد سود داشته باشد. سعی کردیم نگاه «کولاتور» بانک شهر را از بین ببریم. تلاش کردیم تا تسهیلات این بانک را برای خدمت به مردم احیا کنیم.

شهردار تهران افزود: از نگاه ما روح و جسم شهر در هم تنیده است. چشم انداز ایده آل شهر در عین واقع بینانه بودن یکی از عوامل موفقیت است. ما به هیچ وجه از دستاوردها راضی نیستیم و نیاز به تلاش بیشتر است. شهرداری تهران در کنار مردم ایستاد. شهر باید آباد شود. عزت در شهر باید همه مردم را به گونه ای خاص تکریم کند. اراده و رضایت مردم اولویت ماست. پروژه «من شهردار هستم» با این ایده متولد شد.

وی افزود: سعی کردیم از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنیم. گفتند اوضاع شهر خیلی خراب است تا پایان سال نمی توانید آن را مدیریت کنید! به لطف خداوند و تلاش همکاران ارجمندم در سه سال گذشته افتخارات زیادی به دست آمده است. امسال سال پروژه هایی است که به ثمر نشسته و به مردم امید می دهد.

زاکانی با اشاره به اینکه خدمت مستمر به تمامی نقاط شهرداری و خدمت رسانی به مردم به لطف خداوند برکت خواهد داشت، بیان کرد: اسکان کادرها با تمام قوا ادامه دارد. جامعه هدف کلیه کارکنان شهرداری تهران می باشد. ما موظفیم مشکل مسکن همه کارکنان را حل کنیم.

شهردار تهران بابیان اینکه تامین مسکن مناسب برای تمامی کارکنان شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد، افزود: به زودی این 50 هزار کارمند را طبق نظر همکاران طبقه بندی خواهیم کرد. عدالت باید رعایت شود. کلیه امکانات طبق طبقه بندی بین همکاران به اشتراک گذاشته خواهد شد. شهرداری با تمام توان پشت سر کارمندان برای تامین مسکن خواهد ایستاد. اجازه نمی دهیم خاطره تلخ تعاونی ها تکرار شود. ما در تلاش هستیم تا پروژه مسکن کارکنان شهرداری به بزرگترین شهرک کشور تبدیل شود. ما همه چیز لازم را برای فرد فراهم خواهیم کرد. این شهرک به عنوان الگو در کشور ارائه خواهد شد. مایه افتخار ماست که کارمندان زندگی خوبی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات خوب در حوزه مالی و اقتصاد شهری تصریح کرد: موفقیت مدیریت شهری امروز نتیجه تغییر نگاه به مدیریت شهری است. تغییر دیدگاه شهرداری منجر به توافق با سپاه سرفراز در 6 پادگان مستقر در شهر به نفع مردم شد. با توزیع فیش عوارض در منزل، اخذ عوارض شهرداری 5 برابر شد. 170 همات بدهی شهرداری شناسایی و به حدود 80 همات کاهش یافت.

زاکانی در پایان گفت: امیدواریم خدمتگزاران خوبی برای خانواده مجتمع مدیریت شهر بزرگ باشیم. خدمت به مردم بزرگترین افتخار شهرداری تهران است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *