تعرفه برق تجدیدپذیر برای اعمال در قبض‌های صنایع و دستگاه‌های مشمول اعلام شد

تبلیغات بنری


میانگین تعرفه برق تجدیدپذیر برای قبوض صنایع مشمول ماده (16) نظام افزایش تولید دانش در تیرماه 1403 هجری شمسی اعلام شد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پافان)، در راستای اعمال ماده (3) آیین نامه اجرایی ماده (16) سامانه جهش تولید دانش مصوب دی ماه 1402 هیأت وزیران در خصوص تعهد به تامین (2) درصد برق مصرفی صنایع انرژی زا و مصرف بیش از یک مگاوات از طریق انرژی های تجدیدپذیر و نیز تامین (5) درصد برق مصرفی توسط دستگاه های اجرایی مشمول ماده (1). 5) قانون خدمات کشوری از طریق انرژی های تجدیدپذیر، میانگین تعرفه برق تجدیدپذیر که در قبوض صنعت اعمال می شود، مشمول ماده (16) قانون تولید دانش جهش در تیرماه 1403 است.

بر این اساس، بهای برقی که باید بر روی قبوض مشترکان صنعتی و همچنین دستگاه های اجرایی که در تیرماه 1403 هجری قمری به وظایف خود عمل نکرده اند برای دستگاه های اجرایی 71 هزار و 204 ریال و برای مشترکان صنعتی 33 ریال باشد. هزار کیلووات 734 ریال.

بر اساس آیین نامه اجرایی ماده (16) قانون جهش تولید دانش بنیان ارائه شده در پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشوری مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر، توسعه بازار صنایع و تولید برق پاک در نقطه مصارف و مصوب بهمن 1401 هجری قمری، صنایعی که توان مصرفی آنها بیش از یک مگاوات باشد، باید معادل یک درصد برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کند و این میزان در پایان سال به حداقل پنج درصد می رسد. سال پنجم، وزارت نیرو موظف است درصد مذکور را از حساب مصرف برق این صنایع با تعرفه برق تجدیدپذیر تامین و از صنایع دریافت کند. مبالغ فوق بر اساس اصل 53 قانون اساسی 50 درصد از قبوض برق جدا شده و مستقیماً برای تضمین خرید برق تجدیدپذیر استفاده می شود.

همچنین در راستای اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده (۸) مصوبات شورای عالی نیرو در کشور، ثابت شده است که کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری موظفند برای تامین انرژی الکتریکی از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک سالیانه پنج درصد تا رسیدن به 20 درصد مصرف سالانه مصرف کنند.

از ابتدای سال 1403 هجری قمری مشترکین واجد شرایط باید پنج درصد از مصرف برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر و پاک صرفه جویی و ظرف مدت چهار سال به بیست درصد (سالانه 5 درصد) برسانند.

در صورت عدم رعایت این موضوع، انرژی مازاد مصرف شده بر اساس حداکثر نرخ تابلوی برق سبز بورس انرژی در ماه قبل برای قبوض مشترکان واجد شرایط، به حساب برق مشترکان تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *