تعداد تعرفه‌های مرحله دوم تغییری نکرده است

تبلیغات بنری


سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد تعاریف رای مانند مرحله اول برای تعداد افراد حق رای با درصد اضافی برای احتیاط و رزرو لحاظ شد.

یورنا- محسن اسلامی در گفت و گو با شبکه الخبر گفت: تعداد مراکز رای گیری در مرحله اول انتخابات به اندازه تعداد مراکز رای گیری است و شاید تعداد مراکز رای گیری را در یک دوره بسیار افزایش دهیم. به صورت محدود.»

وی تصریح کرد: شوراهای اجرایی شهرستان ها گاهی پیشنهاد افزایش انشعاب را می دهند و فرماندار نیز بررسی و تصویب می کند.

اسلامی در خصوص مدارک هویتی افرادی که رای می دهند، گفت: بر اساس ماده 19 قانون انتخابات، افراد باید در روز انتخابات دارای دو مدرک هویتی «شناسنامه» و «کارت ملی» باشند.

وی در خصوص شناسنامه های قدیمی افزود: هرکس هنوز شناسنامه قدیمی دارد باید ملیت خود را به خاطر داشته باشد.

سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کشور به حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طبق قانون هر کاندیدا می تواند در شعبه نماینده داشته باشد و در این مدت هر دو کاندیدا یک نماینده دارند. در شعبه و ستاد انتخابات کشور.

وی افزود: سه نماینده از کاندیداها در ستاد انتخابات کشور حضور دارند و بر روند کار نظارت می کنند.

اسلامی درباره شمارش آرا نیز گفت: به محض اعلام پایان انتخابات از ستاد انتخابات در وزارت کشور، همکاران ما به همراه ناظران، نماینده فرماندار و کارکنان شعبه اقدام خواهند کرد. شمارش آرا و پس از صورتجلسه و ثبت اطلاعات در سامانه، آرا از طریق سامانه به ستاد انتخابات کشور ارسال و پس از ادغام به تدریج ارسال و اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت شمارش و شمارش آرا به موقع توسط همکاران، تلاش می کنیم تا در ساعات اولیه روز شنبه نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

سخنگوی رسمی ستاد انتخابات کشور در پایان با تشریح اینکه 23 تیرماه سال 95 روز تولد افراد واجد حق رای است و فقط متولدین قبل از این تاریخ می توانند رای دهند، گفت: کسانی که در این انتخابات شرکت نکرده اند. مرحله اول مخالفتی با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در مرحله دوم ندارد. فاز است و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *