تشریح هزینه‌کرد بیمه سلامت در درمان افراد دچار سوختگی

تبلیغات بنری


مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران به تشریح هزینه بیمه سلامت در درمان افراد سوختگی پرداخت.

یورنا – به گزارش ویپدا، محمد اسماعیل کاملی درباره هزینه های بیماران سوختگی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: تمامی هزینه های بستری بیماران سوختگی (و همچنین سایر بیماری ها) در بخش مراقبت های ویژه سوختگی و سوختگی (BICU) بستگی به تعرفه مصوب توسط هیأت وزیران و با سهم 90 درصدی مؤسسه محاسبه و پرداخت می شود (در برخی صندوق های بیمه با تخفیف بر اساس مصوبه شورای دولت با سهم مؤسسه 95 تا 100 درصد).

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: هزینه تخت سوختگی برای هر روز اقامت بیمار در بخش سوختگی و هزینه تخت سوختگی ویژه BICU برای هر روز قابل پرداخت است. . مدت اقامت بیمار در بخش سوختگی

وی ادامه داد: در سوختگی هایی که از پانسمان های غیر مدرن استفاده می شود، خدمات و مواد مصرفی معادل 12 درصد هزینه تخت سوختگی در بخش سوختگی و معادل 4.2 درصد هزینه تخت سوختگی BICU پرداخت می شود. ضمناً در سوختگی هایی که از پانسمان های جدید (نقره ای) استفاده می شود، هزینه خدمات و مواد مصرفی طبق تعرفه مربوطه پرداخت می شود. پیشنهاد تعهد سایر بانداژهای جدید به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور ارائه شد.

الکامیلی تایید کرد: برای انجام عمل پیوند بیماران سوختگی، هزینه های مربوط به جراحی پیوند و مواد مصرفی مربوطه بر اساس تعرفه اعلام شده پرداخت می شود و در موارد سوختگی که بیمار هزینه بالایی را متحمل می شود، به منظور جبران آن بخشی از هزینه های پرداخت شده هزینه های پرداخت شده توسط بیمار (Patient Payment Concession) با تایید کمیته منطقه ای (صندوق بیماران معلول و صعب العلاج) به صورت هزینه فوق العاده قابل پرداخت از جیب بیمار است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *